Не сте се регистрирали? Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
Не, не се опитвам никой в нищо да убеждавам. Щом се вслушвате в кабелите, слушайте си ги... Аз слушам музика, не кабели. Просто искам да кажа, че няма човек-феномен, който да открие разлика в посоката на интерконектите. Ясно е, че няма физично обяснение за това, няма и уред, с който да се установи разлика. Щом съвременните чувствителни уреди не я засичат как е възможно някой да я долови с ушите си?!? Просто няма начин... Всичко е до т.нар. "placebo effect". Затова съм и сигурен, че с вързани очи няма човек, който да различи разликата в звука при смяна посоката на кабела. И това е многократно установявано. С подобни глупости като "може да няма физическо обяснение, но съществува" могат да се заблуждават само абсолютно начинаещи и лековерни хора. Истински специалист никога не би се вързал на такива твърдения. А ако някой вярва в това или наистина е много наивен или пък просто си прави бизнес с "опосочени" кабели и интерконекти за по 2000 лв/м. (всякакви прилики с действителни лица са напълно случайни ). Повечето хора тук са именно от втория тип. Да не говорим колко са истинските специалисти тук - броят се на пръсти. И аз не съм, но си го признавам. Винаги ще се намерят по-грамотни технически от мен хора, както и по-неграмотни. Човек се учи докато е жив.
По прецизен уред от човешкото ухо няма. Просто няма как да има, защото човешкото ухо е еталона в случая. Всеки един компонент виляе на звука в една система, включително кабелите.
Всеки един компонент виляе на звука в една система, включително кабелите.
Естествено, че всеки елемент влияе. Кабелите също, не го отричам. Но въпроса е в каква степен влияе и има ли нужда да му се отделя чак такова внимание? Посоката на кебела пък няма абсолютно никакво влияние. Естествено, че кабели, изработени от различни материали ще са различни. Но има ли нужда да се използват посребрени кабели, като няма да има никаква разлика в звука? Разликата ще е сигурно 0,0001%. Е тогава как ще се усетя тя и защо да я взимаме под влияние?
Регистриран на: Oct 13, 2007 Мнения: 163 Местожителство: София
Пуснато на: Пон Май 12, 2008 8:22 pm Заглавие:
Всеки един компонент в една система,оказва влияние на цялата такава,независимо какво е то и колко е в процентно отношение.И всичко се свежда до това,как ни е изградена системата и какви компромиси сме склонни да направим.
Но има ли нужда да се използват посребрени кабели, като няма да има никаква разлика в звука? Разликата ще е сигурно 0,0001%. Е тогава как ще се усетя тя и защо да я взимаме под влияние?
Ами в мойта система няма да се усети. Аз за това и не искам такива кабели. За системите на другите хора не мога да кажа нищо. Всичко е възможно.
Регистриран на: Jan 15, 2005 Мнения: 459 Местожителство: София
Пуснато на: Пон Май 12, 2008 9:50 pm Заглавие:
Ал Бънди, кажи честно, ти пробвал ли си различни кабели на практика? Защото аз преди да пробвам едножилен бях скептик и мислех че е "100%" плацебо .
И моля те в следващия си пост не се обосновавай с това какво пише в учебниците и не завършвай примерно "С уважение: инж. ....."
Но, пак повтарям, тя е толкова нищожна, че не може да се усети!
А ти можеш ли да гарантираш, че ушите на всички хора чуват еднакво детайлно?
И един призив към хората с повече "звезди" - това, че имате най-добрата музика не ви прави в никакъв случай повече хора от другите хора, затова нека да се уважаваме взаимно. Вече много често ми се случва да чета обиди по другите теми и някак това не се връзва с нивото което форума претендира че има...
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 1919 Местожителство: София
Пуснато на: Пон Май 12, 2008 11:27 pm Заглавие:
al_bundy316 виж тази статия и прецени сам значението на кабелите.
Тя е написана от един от най-добрите аудио специалисти в България (не само по мое мнение).
и тук става въпрос за захранващия кабел, а какво остава за интерконект или пък колонен кабел.
Никой от нас не твърди, че най-скъпите кабели свирят най-добре, но определено има разлика при различните материали и със сигурност има кабели с посока.
Цитат:
Най-общо и просто казано - посоката на кабела е свързана с технологичния процес на изтеглянето на жицата (валцоването) от кюлчето метал, и начина по който това изтегляне повлиява микро-структурата на метала. Тъй като изтеглянето има посока, а металът не е идеална метална кристална решетка, а съвкупност от вплетени микро-кристали (домейни), деформацията на тези микро-кристали също придобива посока и направление. И понеже свойствата (проводимостта) на метала на границите между отделните микро-кристали са доста по-различни отколкото във вътрешността на кристала, пространственото ориентиране на тези граници води и до промени в НАЧИНА по който протича тока в самата жица. Образно това можем да си го представим като обливаме с вода едно стебло от палма когато е в нормално или в обърнато вертикално положение - в единия случай протичането на водата ще е силно затруднено от препятствията (дъната на пресечените конични оразувания) които среща по пътя си, ще образува множество завихряния (турбуленции) и т.н., отколкото ако я пуснем да тече в другата посока. Не че в първия случай няма да изтече, или че дебитът й ще е по-малък, но нещата ще стават с много по-голям зор, сътресения, разход на енергия, и в крайна сметка нарушаване на нормалния спокоен ток на водата. А ако не пускаме водата да тече равномерно, а на тласъци (импуслни, полезен сигнал)? Колко по-разлати, завихрени и разконцентрирани ще пристигат те накрая в единия случай, отколкото в другия? Най-много от това ще страдат импулсите, които (като размер) са от порядъка или по-малки от коничните образувания по стеблото (т.е. високите честоти) - те ще се маскират частично или изцяло.
Да не забравяме и други важни особености - в проводникът, както и във всяка преносна среда, винаги възникват стоящи и бягащи вълни, които имат паразитен характер и маскират и модулират основния (полезния) сигнал. В хубавите кабели се вземат специални мерки тези вълни да се погасяват в максимална степен - къде чрез внасяне на примеси (легиране) на основния материал от който е изработен кабела, къде чрез промяна на формата и размера на домейните (това се постига чрез специални термични режими на кристализация на метала, чрез частично затапяне след всеки пас на изтегляне, криогенно третиране и т.н.) Съществуват и т.нар. "метални стъкла" - това е разтопен метал, който е охладен толкова бързо, че металните атоми не са успели да формират някаква кристална решетка, а са застинали в структура, подобна на течност. Приложението им в аудиото предстои да бъдe изследванo от BGAudio Team.
Един адекватен математически модел на всичко това би трябвало да включва статистически оценки за формата и свойствата на домейните (на границите и във вътрешността им), тяхното разпределение по размери, микро-капацитетите и съпротивленията, които възникват около всяка гранична повърхност на домейн, вътрешните отражения и пречупвания на сигнала между стените на домейните и вътре в тях, анизотропната ориентация на стените на домейните като функция от технологичния процес (скорост на изтегляне на жицата, температура, температурен пад между кюлчето и жицата) различните режими на кристализация и последващо третиране, и т.н. С две думи - в модела ще участват твърде много прости физични зависимости, като ролята и участието на всяка една от тях трябва внимателно да се изследва и оцени. С простия закон на Ом няма да минем... Очаквай крайната математическа "формула" да е на страница голям формат или на две, като физическият смисъл на някой от членовете и интегралите в нея няма да е ясен дори на изследователите, които са я извели... Ако към това добавим и влиянието на изолацията, която на практика е някакъв полимер изработен чрез подобен технологичен процес (също има посока на полимеризация/формоване), и който със своите анизотропни диелектрична и магнитна проницаемост, капацитивност и т.н. също влияе на начина на протичане на сигнала през кабела, нещата стават още по-интересни. Тогава в модела трябва да се включат както структурните особености и свойствата на изолацията, така и явленията възникващи на границата жица-изолатор... И обикновено границата не е толкова проста, а има лаково покритие, въздух, чак след това изолатор.
Явно математическото (физическото, научното) моделиране на подобен процес не е особено удачно, не е достатъчно еднозначно/универсално, или просто не представлява особен научен/икономически интерес. Затова разработките в тази област са точно "алхимия" както спомена Милен по-горе (или казано на по-съвременен език "метод на пробата и грешката"). Нека не забравяме обаче, че има хора абсолютни "слухари", и фирми с възможности, които се занимават с подобни разработки вече повече от 50 години и имат огромен натрупан емпиричен опит в тази област. Изключителните слухови способности на "слухарите" също не са някаква мистика, понеже човешката кохлеа (слуховата спирала) е в състояние да улови отместване на стената си, предизвикано от разликата в акустичното налягане, в размери от порядъка на радиуса на водородния атом (най-малката устойчива материална частица в нашата Вселена), точно както човешкото око е в състояние при определени условия да види един единствен фотон.
Друго важно нещо което следва да отбележим е, че да се чуе посоката на кабел не е никакъв (обгърнат в мистика) проблем, не изисква никакви специални усилия или подготовка, нито екстрасензорни умения... НО изисква подходяща хай-енд система, на която това може да се чуе. Общото качество на адуио-системата (както и на всяка последователно свързана система) се определя от качеството на НАЙ-СЛАБИЯ (най-некачествения) компонент в нея. Всеки един от компонентите на вашата система трябва да е толкова качествен, линеен, безшумен и т.н., че кабелът трябва да е едва ли не най-слабото й място за да чуете разликите... Ако използвате някакви шир-потреба декове и усилватели, кар-аудио, мини-системи или дръжкофони, които така маскират сигнала, че влиянието на кабелите е 10 пъти под техните вътрешни шумове и замазвания, то тогава забравете да чуете разлика между посоката на кабела, няма да има разлика дори между отделните видове кабели: както казва баща ми "Вилици да наредиш (допряни една до друга) между дека и усилвателя, или от усилвателя до колоните - пак ще си свири!" В такъв случай не е и необходимо да харчите грешни пари за супер-скъпи кабели - ТЕ НЯМА ДА ПОДОБРЯТ ПО НИКАКЪВ НАЧИН ЗВУЧЕНЕТО НА СИСТЕМАТА ВИ, по простата причина че тяхното влияние ще бъде маскирано десетки пъти от недостатъците и шумовете на другите компоненти. Разковничето е в баланса - купувайте или конструирайте компоненти със съизмеримо качество! Няма никакъв смисъл да слагате последно поколение 3D-видео ускорител за 500$ на компютър с процесор 386 и 8 MB памет...
_________________
CHE
Born Ernesto Guevara de la Serna 14 June 1928 Rosario, Argentina.
Executed by a US-trained Bolivian soldiers in La Higuera on 9 October 1967.
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 1919 Местожителство: София
Пуснато на: Вто Май 13, 2008 12:02 am Заглавие:
al_bundy316 написа:
Така, така... И как, ако смея да попитам, захранващият кабел ще окаже влияние на звука, след като през него преминава само мрежов ток, а не нискочестотният сигнал? Тук става въпрос не за кабел от източника към усилвателя, не от усилвателя към тонколоната, а за захранващ кабел. И захранващия кабел ли трябва да е от сребро? . И защо - за да не изкривява иначе идеално синусоидалния сигнал 50 Hz ли? . Бих си затворил очите и бих казал, че кабели от различни материали свирят различно (дори това да не се усеща от ухото и от уредите ), но такава глупост, че на захранващите кабели трябва да се обръща специално внимание и те трябва да са скъпи не бях чувал до скоро . Захранващите кабели могат да окажат влияние на звука само, ако се стопят от силен ток, вследствие на недостатъчно сечение
Виж приятел гледам от Пловдив си - там има един човек Simon
помоли го на лични да те покани да послушате кабели, вярвам че няма да ти окаже и след като го направиш пак ела да си поговорим, че в момента не сме в равни позиции.
И много те моля не пиши в темата докато не го направиш,
казвам това с цялото си уважение към скептицизма ти и към тебе.
Имай предвид, че аз съм търпелив и много по-толерантен от други съфорумци, но ще приема като неуважение молбата ми ако продължиш да пишеш в темата преди да направиш това което те помолих.
Ако желаеш напиши ми отговора си на лични, за да не спамиме излишно. _________________
CHE
Born Ernesto Guevara de la Serna 14 June 1928 Rosario, Argentina.
Executed by a US-trained Bolivian soldiers in La Higuera on 9 October 1967.
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 1863 Местожителство: София
Пуснато на: Вто Май 13, 2008 7:06 am Заглавие:
Бънди...неук селски нереализанте, няма нужда да отричаш всичко което не разбираш или не можеш да притежаваш , освен ако не искаш цял живот да си останеш 2-ра категория човек - от който никога нищо не зависи какъвто си сега. Имаше едно време един същия озлобен беден селяк като тебе , който също отричаше разлики -Багрян Бахнев -Куад....за твое огромно съжаление дори този палячо чу разлики свържи се с него в подфорума и го питай мууууаааахахахахаа .В аудиото да обсъждаш разлики в кабели , е все едно в автото да обсъждаш разлика между Порше 997 битурбо и 996 битурбо...ти къде точно се вписваш че не мога да се сетя.... _________________ Etheraudio
BGaudio
Metropolisaudio
Министерство на Звука
.......срещу ми мишки църкат
като ме видят , познай къде си бъркат.
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3
Страница 3 от 3
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети