Не сте се регистрирали? Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 1243 Местожителство: Sofia
Пуснато на: Съб Сеп 10, 2005 11:09 am Заглавие:
Да,това е имал в пред вид. И аз така мисля. Грешката е,че трябваше да систематизирам различните източници на разните капацитети с техните допуски в параметрите
Никакъв проблем да се използва програмния модел на Кинг. Аз и това съм направил! Голямото предимство на модела на Кинг е, че потребителят сам избира стойностите на S0, SL, L, Density и може да ги променя по свое усмотрение. Едва в последната си работа (от преди 2 месеца) Alignment Tables, Кинг дава някои препоръки как да се фиксират началните стойности на посочените параметри. Шулц прави същото като дава формули, които аз съм въвел в мойта програма. Резултатите са различни от тези които дава М.Кинг, обаче!
Аз бих препоръчал на всеки без опит в конструирането на TL да започне от тук - статията на Шулц. Повтарям, дори не е необходимо да се използва какъвто и да модел за симулация. Достатъчно е да се придържа човек към получените стойности и резултатите ще бъдат много обещаващи. Конструкцията е много семпла, лесно се прави, по-толерантна е в грешки по отношение на изработка и настройка и на всичко отгоре дава много добри резултати.
Регистриран на: Nov 27, 2004 Мнения: 1201 Местожителство: Пазарджик
Пуснато на: Съб Сеп 10, 2005 3:53 pm Заглавие:
Откакто прочетох статията вече не ми е такава голяма мъгла. Днеска си поиграх с един от моделите на Кинг и ето какво се роди:
Избрах драйвера на Fostex защото ми хареса карактеристиката му (поне на хартия). Цената също е приемлива.
Незная дали се е получило нещо но се надявам по-знаещите във форума да дадат мнението си. Дължината на тръбата е 40". S0=Sd а SL= 6xSd. Говорителя е разположен в средата на линията.
Но това не е alpha TL, a e ML TQWT . Имай предвид, че характера на поведение на това оформление е по-близо да бас-рефлекса, отколкото до затворения обем.
Какъв е Fostex'a?
Добре изглежда като цяло, имам предвид амплитудно-честотната характеристика. Но аз обръщам много по-голямо внимание на time response, а също така и на контрола на отместването на мембраната, като реалното отместване го държа колкото се може по-далеч от максимално допустимото (получено при работа на говорителя в безкраен обем).
Регистриран на: Jan 15, 2005 Мнения: 459 Местожителство: София
Пуснато на: Нед Сеп 11, 2005 9:03 am Заглавие:
За синия пунктир става въпрос. Когато въздушната маса трепти с мембраната, упражнява натиск който води до по-голямо отместване.
А аз искам да питам за недостатъците и предимствата на долу нарисуваните геометрии.
Simonov, всичко изглежда ОК, поне на хартия. Да е надяваме, че и на "живо" ще е ОК. Аз също харесвам този Фостекс и о държа "под око". Имам две забележки:
1. Диаметърът на отвора е 80мм. До колкото знам няма тръби с такъв диаметър в България. Могат да се намерят 70 или 75 мм. Трябва да се съобразиш с това изискване. Разбира ще се наложи и да се скъси тръбата, така, че да не се променят получените резултати.
2. Говорителят пада много ниско - около 50 см от пода. Разбира се ще се сложат отдолу шпайкове или някаква изолационна масичка, но така или иначе височината ще бъде под 60 см, много под "нормалната" височина на ухото на седящ човек. Можеш ли вдигнеш по-нагоре говорителя и какво ще се получи? Другият вариант е да монтира говорителят на скосената страна и тя да бъде предна.
Дерзай!
Защо в безкраен обем? Това не е ли конструктивен параметър, зависещ от дължината на шпулата и височината на полюсите?
Отместването на мембраната е честотно зависимо и зависи от геометрията на оформлението. Като референтно се използва това, което се получава в безкраен обем и в модела на М.Кинг се дава в синьо.
Mirilaj,
твоите конструкции са действително TL, а това което предлага Simonov е ML TQWT. Общото между тях е, че попадат в семейството на четвървълновата технология, но те се различават в доста отношения. Ако не си запознат с тях трябва да прочетеш материала в този раздел, доста добре описан от Oceanman.
Ако въпросът ти е обаче сравнение на конкретно посочените конструкции, мога да отбележа, че те са доста близки, спадат към така наречената "класическа" конструкция или tapered, т.е. когато площа на изходния отвор е по-малка от тази на площа на началото на тръбата. Освен това те са прегънати - лявата има две сгъвки на 90градуса и една на 180 градуса, а дясната по една на 90 и на 180 градуса. Това означава, че при едни и същи външни размери, лявата конструкция ще има малко по-къса ефективна дължина на тръбата. Някои конструктори избягват многото прегъвки и защото стават много отражения, а това води до по-голямо влияние върху звука при по-високите честоти - 200-300-400 Hz. Последното се забелязва повече при използване на вата с лоши свойства на поглъщане при по-високите честоти. За сметка на това лявата конструкция дава възможност еквивалентния център на излъчване на ниските да слеза по-ниско, т.е. има възможност (поне на теория) за по-добро възпроизвеждане на ниските. И е малко по трудна за изработка.
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 1863 Местожителство: София
Пуснато на: Нед Сеп 11, 2005 10:02 am Заглавие:
кога ще почнете да слагате говорителя от правилният край -от тесната страна _________________ Etheraudio
BGaudio
Metropolisaudio
Министерство на Звука
.......срещу ми мишки църкат
като ме видят , познай къде си бъркат.
Само един въпрос. Какъв пик се използва като сигнал в симулацията? Плюс-нула или плюс-минус-нула и с каква форма (синусоидална, правоъгълна или друга) ? Ако се използва плюс-нула то целта не е ли при пик-респоснса отрицателния пик да е минимален?
...Като референтно се използва това, което се получава в безкраен обем и в модела на М.Кинг се дава в синьо.
Съгласен съм, че това е референтно, при свободно пространство и безкрайна акустична преграда, но не е "максимално допустимо". Максималното се дава от производителя, с оглед нисък клирфактор.
Ти казваш: "реалното отместване го държа колкото се може по-далеч от максимално допустимото (получено при работа на говорителя в безкраен обем)". Това дали е добър критерий за качество? По скоро говори за остър резонанс и евентуално - бъчвен тон.
Не че имам опит в този вид конструкции, просто разсъждения
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3, 4, 5, 6Следваща
Страница 2 от 6
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети