Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
asen_v_k чете и пита
Регистриран на: Aug 29, 2008 Мнения: 140 Местожителство: Padova (Italia)
|
Пуснато на: Пон Мар 16, 2009 11:04 pm Заглавие: Честота на тонкоректора - как е най добре? |
|
|
Тръгнах да модвам един усилвател Onkyo и стигнах до тонкоректора който има много шантава според мен схема но това както и да е.
Спомням си едно време усилвателите имаха друг звук и тонкоректора реагираше по друг начин от сегашните.
За това реших да разгледам някой сървис мануали из нета и видях че навремето са правили корекциите в баса 50/80 херца а за високите над 12500 херца.
В момента новите усилватели имат корекция 100 херца за ниските и 10 000 херца за високите.
Кое според вас е златната среда? |
|
Върнете се в началото |
|
|
Nanko Rusev има сериозен опит
Регистриран на: Oct 25, 2005 Мнения: 1536 Местожителство: Варна
|
Пуснато на: Пон Мар 16, 2009 11:22 pm Заглавие: Re: Честота на тонкоректора - как е най добре? |
|
|
asen_v_k написа: |
Кое според вас е златната среда? |
Да не ги ползваш _________________ Обичам всичко това, заради което другите ме мразят!
Bigger is Better ! |
|
Върнете се в началото |
|
|
Rumen Suvandjiev BG Audio Team™
Регистриран на: Aug 01, 2004 Мнения: 1953 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Мар 16, 2009 11:23 pm Заглавие: |
|
|
Това, което гледаш в техническата документация, са честотите, на които се измерва усилването/затихването на ниските/високите честоти. Те нямат нищо общо с честотите на срез на въпросните тонкоректори.
На въпроса "необходим ли е въобще тонкоректор в една качествена аудиосистема" Нанко вече отговори еднозначно. |
|
Върнете се в началото |
|
|
asen_v_k чете и пита
Регистриран на: Aug 29, 2008 Мнения: 140 Местожителство: Padova (Italia)
|
Пуснато на: Вто Мар 17, 2009 9:53 am Заглавие: |
|
|
Rumen Suvandjiev написа: | Това, което гледаш в техническата документация, са честотите, на които се измерва усилването/затихването на ниските/високите честоти. Те нямат нищо общо с честотите на срез на въпросните тонкоректори.
. |
Проверих го няколко пъти - точно за тонкоректора става въпрос и за дълбочината на корекция има и затихването но е в друг диапазион.
Rumen Suvandjiev написа: |
На въпроса "необходим ли е въобще тонкоректор в една качествена аудиосистема" Нанко вече отговори еднозначно. |
Тук че по добре без тонкоректор спор няма но за това той се и изключва но когато е необходим трябва да го има.
Въпросът ми е във вашият опит кои честоти на регулиране сте срещали по често.
Дали едно време баса са го регулирали на 50 херца понеже всичките ОТ имаха големи басови високоговорители и можеха да си го позволят а сегашните тоуер с малките говорителчета имат нужда от бас регулиране на 100 херца? |
|
Върнете се в началото |
|
|
velinski BG Audio Team™
Регистриран на: Jan 24, 2005 Мнения: 1503 Местожителство: SF
|
Пуснато на: Вто Мар 17, 2009 10:18 am Заглавие: |
|
|
Ако тонкорекцията е неизбежна (а аз не се сещам за вариант да е, при качествена система и обработено помещение), по-добре използвай графичен многолентов еквалайзер. Простият тонкоректор с НЧ "врътка" и ВЧ "врътка" е най-голямата глупост, раждана под слънцето, защото и Господ не може да каже без прецизно измерване, кои са ти проблемните честоти с пад, които трябва да бъдат коригирани. При многолентов еквалайзер имаш възможности за прецизен слухов или базиран на реално измерване на дефектите на помещението експеримент, като коригираш само нужните честоти, а не "всичко под 200 херца" или "всичко над 10 килохерца" |
|
Върнете се в началото |
|
|
StefanStefanov BG Audio Team™
Регистриран на: Jul 31, 2004 Мнения: 2191 Местожителство: София
|
Пуснато на: Вто Мар 17, 2009 10:45 am Заглавие: |
|
|
Ако толкова ти трябва тонкоректор си го направи параметричен, да може да си променяш и честотите и затихването. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Rumen Suvandjiev BG Audio Team™
Регистриран на: Aug 01, 2004 Мнения: 1953 Местожителство: София
|
Пуснато на: Вто Мар 17, 2009 11:02 am Заглавие: |
|
|
asen_v_k написа: | Проверих го няколко пъти - точно за тонкоректора става въпрос и за дълбочината на корекция има и затихването но е в друг диапазион. |
Очевидно трябва още малко обяснение.
Ето характеристиката на един стандартен тонкоректор.
Виждаме, че единственият, диапазон, на който корекцията не действа, е този около 1KHz. Това, което променяме при въртене на потенциометъра, е стръмността на филтъра.
Това е корекцията на един 5-лентов еквалайзер.
При него вече можем да говорим за честоти на настройка на всяка от лентите за корекция. При параметричния еквалайзер те не са фиксирани, а могат да се задават.
За "неизбежната" тонкорекция :
|
|
Върнете се в началото |
|
|
asen_v_k чете и пита
Регистриран на: Aug 29, 2008 Мнения: 140 Местожителство: Padova (Italia)
|
Пуснато на: Вто Мар 17, 2009 11:35 am Заглавие: |
|
|
Значи говоря тояно за първата графика - тя се променя ако започнеш да повишаваш ниските от към 100 херца и високите от към 10 000 или ниските от 50 херца и високите от към 15000 на тази със сигурност не е от 100 херца.
Понеже гледам че всеки усилвател е настроен различно и има тонкоректори които дразният и такива които дразнят по малко се чудех кое е най правилното като настройка.
Тук мога опитно да я наглася на по моят фкус но исках да разбера дали има някаква зависимост и някаква теория за избора на тези две честоти.
Интересно ми е как една и съща фирма в един усилвател я слага по един начин а в друг по друг начин.
Ясно е че ако няма тонкоректор е по добре но идеята ми е да мога да чувам ниските и когато слушам тихо, нещо от сорта на лоуднеса. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Rumen Suvandjiev BG Audio Team™
Регистриран на: Aug 01, 2004 Мнения: 1953 Местожителство: София
|
Пуснато на: Вто Мар 17, 2009 12:45 pm Заглавие: |
|
|
Не можах да те разбера, но както и да е.
Ако става дума само за тонкомпенсация (loudness), тогава тонкоректорът пак не е решение, защото когато вдигнем нивото, басът ще дойде в повече и ще дразни. По-добре тогава да си е направо loudness, който все пак да може да се изключва. Много усилватели го имат като опция, а при някои се регулира и дълбочината на корекцията. |
|
Върнете се в началото |
|
|
asen_v_k чете и пита
Регистриран на: Aug 29, 2008 Мнения: 140 Местожителство: Padova (Italia)
|
Пуснато на: Вто Мар 17, 2009 12:55 pm Заглавие: |
|
|
Някой да има схема на лоуднес с 1 операционен? |
|
Върнете се в началото |
|
|
Rumen Suvandjiev BG Audio Team™
Регистриран на: Aug 01, 2004 Мнения: 1953 Местожителство: София
|
Пуснато на: Вто Мар 17, 2009 1:52 pm Заглавие: |
|
|
Не ти трябва операционен.
Нужно е единствено потенциометър с извод(и) за лоуднес. |
|
Върнете се в началото |
|
|
asen_v_k чете и пита
Регистриран на: Aug 29, 2008 Мнения: 140 Местожителство: Padova (Italia)
|
Пуснато на: Вто Мар 17, 2009 1:57 pm Заглавие: |
|
|
Значи модифицирам един ресивър дето няма потенциометри в него.
Трябва ми схема на лоуднес с ОУ като да може да се включва ръчно без зависимост с потенциометъра на усилването.
Трябва да е с операционен защото на платката имам един който в момента е байпаснат та мога да го ползвам с малко модифициране за целта. |
|
Върнете се в началото |
|
|
DMC има известен опит
Регистриран на: Sep 27, 2005 Мнения: 81 Местожителство: София/Габрово
|
Пуснато на: Вто Мар 17, 2009 8:34 pm Заглавие: тонкоректор |
|
|
Между другото малко извън точната тема, но нали при различни звукови налягания АЧХ на възприятие на човешкото ухо е различна, и точно при ниски нива на звука, не сме толкова чувствителни към басовите и високочестотните трептения, така както към средночестотния диапазон. В тоя ред на мисли, тонкоректорът не е чак толкова голяма гкупост - защо да не си изгладим нашето криво АЧХ в някои случаи. Разбира се това е само теоретично. Всички знаем, че хубавите системи нямат нужда от такива неща и звучат чудесно без корекции. А, тонкоректори с дълбочина +/-12 и нагоре децибела е ненужна щуротия за който и да е. Но все пак според мен тонкоректорът е решение в определени случай даващ шанс да се пооправи АЧХ на колоните, усилвателя или просто на уШото ни |
|
Върнете се в началото |
|
|
Dimitar Atanasov BG Audio Team™
Регистриран на: Jan 13, 2005 Мнения: 730 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Вто Мар 17, 2009 9:46 pm Заглавие: |
|
|
Това с по - ниското слабото възприятие на никите честоти при ниски нива е едно голямо недоразумение. Наистина се наблюдава такова нещо, но то е на ниво слухов орган (ухо) и дава по-слаба възбудимост на нервните окончания. До сега, обаче, не се е родил човек, който да слуша с ушите. Те са само рецептор. Слуха е функция на мозъка и точно там става компенсацията на този недостатък. Иначе какво да правим когато отидем на симфоничен концерт и там няма как да влючим Loudness на оркестъра когато свири по-тихо.
По голяма част от слушането, както и почти цялото виждане се случва в мозъка, а не в рецептори (уши и очи). В много книги за аудио, изложението започва като се обяснява за устройството на ухото, ама никъде не се казва какво става после със звука. Защо например когато е тъмно по-добре се слуша музика и тя звучи по-богато и детайлно. Или защо в дискотеките трябва да има и светлинни ефекти, а не само джангър. Или пък защо са необходими свуковите ефекти в киното, фоновата музика (която исторически е още от нямото кино) и други подони. Някак повечето хора изтърват този аспект на нещата. |
|
Върнете се в началото |
|
|
asen_v_k чете и пита
Регистриран на: Aug 29, 2008 Мнения: 140 Местожителство: Padova (Italia)
|
Пуснато на: Сря Мар 18, 2009 3:19 am Заглавие: |
|
|
amitko написа: |
По голяма част от слушането, както и почти цялото виждане се случва в мозъка, а не в рецептори (уши и очи). |
Точно в десятката!
Аз например чувам почече бас след 1 бутилка дори онзи ден след една българска 70 градусова чувах как се връща обратно мембраната на басовият говорител
Виждайки че тонкоректора позволява да се изключи без сигнала да минава през вторият операционен, сложих едно реленце и сега ще си избера сигнал от процесора на някой ефект дето не ползвам за да си направя бутонче вкл/изкл
Реших да не му местя честотите понеже се премества и средната точка а тя е толкова прецизно нагласена че ако потенциометрите са по средата и с тон коректор и без звука поне на слушане чрез тонколони и слушалки е без изменение.
Не забравяйте че като дойде някой приятел и каже НЯМА БАС ако го няма тонкоректора няма и какво да се врътне
Последен въпрос - трябва ли да търся баса който имам при слушалки AKG 141 Studio и от тонколоните или да забравя? |
|
Върнете се в началото |
|
|
|