Не сте се регистрирали? Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
Регистриран на: Apr 04, 2006 Мнения: 392 Местожителство: sf
Пуснато на: Нед Яну 14, 2007 10:02 am Заглавие:
Добре дошъл в клуба Във всяка подобна тема се опитвам да напиша да скептиците просто да отидат да чуят!
Много се радвам на/за всеки един, мен лично това ме промени из основи. _________________ Reality bites like pit bull fights...
Регистриран на: Aug 12, 2004 Мнения: 199 Местожителство: Кюстендил
Пуснато на: Нед Яну 14, 2007 3:17 pm Заглавие:
В този ред на мисли не мога да не споделя нещо, което ми се случи преди около 2 часа. В Кюстендил имаме едно театрално студио, на което основателката и хореографка е адски ценен човек. Тя преди известно време беше казала на част от децата за това, къде може наистина да се чуе качествена музика и резултата бе, че днес много малка част от тях (4 момичета+ режисьора и хореографката) дойдоха да послушат.
Резултата бе ясен- случая "Vladimir" на пета степен. На пета защото тези, които идваха за пръв път бяха 5. Това са деца ( и режисьор ), на които музиката е в душите им и те благодарение на нея творят. Невероятен кеф е да гледаш искрената им усмивка, широко отворените им очи, липсата на всякакъв вид егоизъм, завист или каквото и да чувство, покзващо нищожността на дадени дребни душици, последвани от въпроса "Кога ще може да повториме случилото се?". Е няма такова чувство!!!
Привет на всички
Не съм слушал лампа досега, но чета из форума и се оформя следния въпрос - влиза един изпълнител в студио и записва албум. Там лампи ли се използват? Защото ако не , не виждам как след това същият този (умъртвен вече )звук като се пусне на лампа ще оживее
Регистриран на: Nov 11, 2006 Мнения: 68 Местожителство: София
Пуснато на: Чет Яну 18, 2007 8:29 pm Заглавие:
Мдааа aма кой да гледа или кой не го мързи да си направи труда да прочете нещо белким се замисли малко
Nikola Krivorov написа:
Надявам се да не отнеса някой бан с това,което ще напиша, ама все ми напира да се изявя като прочета нещо за истината и философските разсъждения за аудиото.
Понеже се случи така, че живях около година и малко в Лос Анджелис, а мой приятел работеше при Дъг Сакс ( Doug Sax www.themasteringlab.com) в новото му многоканално студио в Охаи (не Охайо) и бях там, когато той правеше мастеринг-а на диска Рей Чарлз и приятели и съм го слушал около 5 месеца директно от DSD на една от най-добрите системи за мастеринг в света, мога да кажа как звучи нещо, което е правилно според самия артист и мастеринг инженера. Понеже албумът взе и Грами за мастеринг, можем да приемем и че е от добрите неща на Дъг (между другото и той не си харесва мастеринга на Енимълс на Флойд) и мога да го ползвам като някъкъв ориентир за добра работа. Та каде искам да ида с тия приказки- оригиналният Мастеринг лаб в Холивуд е с лампови усилватели и едни странни хорнови тонколони, студиото в Охаи е с активни транзисторни АТС-та. И на двете места дискът звучи почти еднакво,естествено е, че има разлики,но все пак по-голямата част от мастеринг-а беше в Охаи. Това,което направи Дъг най-титулувания мастеринг инженер безспорно са ламповите предусилватели и усилватели,които той и брат му ползват от много години. Нещото,което търси Дъг, е вярното звучене при мастеринг-а,защото това определя какво слушаме и НИЕ и хора със системи за по 1 милион долара. И той успява да го постигне и с лампова система и с транзисторна система. При всичките пари на света,които може да му дотрябват. Чувал съм системи за по 300 000 долара (и лампови и трназисторни), на които споменатият диск на Рей звучи ама много далече от този при Дъг, обаче "сериозни" американски аудиофили ахкат и охкат как се чувало това и онова, как Нора Джоунс била в стаята и не знам какво. И бях доволен, защото хората бяха щастливи, защото си спомням и аз колко бях щастлив, когато чух за пръв път Радиотехника С50Б и си продадох колелото,за да си ги купя и после след време се оказа,че пищялките им били изгорели. Помня и как пуснах оберфрезата вкъщи, за да си правя колони и колко месеца после не можех да дишам като хората (да не говорим какво остава от оная фина мъгла МДФ . И колко колони съм направил оттогава...
Истината е,че винаги има хора, които са напред с познанията, че винаги ще има и хора да питат за"размера на съндъците" (без да искам да обидя никой). И ми е много тъжно,че се получават толкова ожесточени спорове кое е ИСТИНАТА. Ами ИСТИНАТА е в това,което те кара да се чувстваш добре и да си пускаш музика да СЛУШАШ .Ако зачекнем темата с разликите между отделните издания на дискове,отделни пресинги на винила и подобни, докаде ще стигнем с караниците? И ако искаш да разбереш защо нещо става така или как да стане по-добре-има Интенет, а там има ВСИЧКО,стига да искаш да го намериш. А кофти работа според мен е да коментираш неща,които не си чувал... Да,и на мен Иван Рачев ми е трил постове и ме е вбесявал както никой друг, да-арогантен е, обаче си мисля, че и на мен би ми писнало да ме занимават с глупости и да ми говорят хора, които не са чували за какво говори той,а освен това и НЕ ИСКАТ да разберат. Човека ми изтри постовете,аз вбесен му се обадих на дадения от него телефон, после ме покани да му чуя системата ( какво мисля за нея си е моя работа) и със сигурност е инвестирал пари колкото за нова малка кола в системата. Тоест дори и да не съм съгласен с него,дори и мойто възпитание да е много различно от неговото, пое риск да покани абсолютно непознат човек да му чуе системата. Може и да не е прав за много неща, поне се е постарал да направи нещо. И обича музиката, а това е най-важното. Може да се окаже,че някой от "профитата" във форума ,както им казва Astor (no offence,brother , са тези със съндъците, това обаче не е моя работа, а тяхна. Иван Рачев не е олицетворение на лампите и хорните, хората,които не го харесват и го пренасят върху тях много бъркат. Аз познавам лично само Божо от БГ аудио тийм и уважението ми към него е огромно, защото познавам само единици хора като него, отдадени абсолютно безкористно на любовта към музиката, познанието и стремежа да научиш нещо ново.
А по въпроса за лампите и истината:лично мойта статистика показва,че човек,който сериозно се занимава с музика и аудио рано или късно стига до лампите,по една или друга причина. Независимо дали звучи като при Дъг Сакс или не.
Мисля,че DLS го каза най-правилно-чуй и ще видиш каде е истината за ТЕБ. Това му е хубаво на тоя свят-можеш да правиш каквото си искаш...
П.П.
beonedge написа:
Привет на всички
Не съм слушал лампа досега, но чета из форума и се оформя следния въпрос - влиза един изпълнител в студио и записва албум. Там лампи ли се използват? Защото ако не , не виждам как след това същият този (умъртвен вече )звук като се пусне на лампа ще оживее
Поздравления Владимире!
Много благородно ти завиждам за удоволствието за пръв път да чуеш музика по този начин! Това много ми напомня за онези редове, с които започва Властелинът на пръстените: "Читателю, завиждам ти, че за пръв път отваряш страниците на тази книга и т.н." Писах ги онези работи за Дъг Сакс точно с тази идея-дано повече хора съберат смелост и си отворят ушите да чуят нещо хубаво и вълнуващо. Лампите и хорните не са за всеки, има и хора дето не харесват Властелина, но пък почитателите са верни завинаги и няма връщане назад. За колоните и усилвателите има едно старо правило, наречено http://users.ece.gatech.edu/~mleach/beraneklaw.html, безмилостна работа е, ще знаеш и няма бягане от него. Но пък понякога ефектът от лампи и хорни е толкова сериозен, че стават чудеса
Дъг Сакс е един от най-добрите в бранша точно заради ламповия звук на Mastering Lab, Shefield Lab( мнооого лампи и правени лично от Дъг микрофони) е записала някои от признато референтните записи, да ми се обадят хората с проблеми със звука на лампите, но никога не е ОТРИЧАЛ останалото, даже 5.1 студиото му е с активни колони с транзисторни усилватели-различни решения за специфични приложения . Просто знае как се правят нещата по правилата на изкуството и е ултра критичен към всичко, което му минава през ръцете. А за това се иска наааай-малкото да си надживял евтините словесни еквилибристики по форумите и да си отдал един живот на музиката.
П.П. Дано не ме банне Рачев за това, но нека хората със съмнения да се опитат да чуят при него часовниците на Dark Side of the Moon, после да си го пуснат вкъщи и да пробват накрая с истински часовник. И ама много искрено да кажат кое звучи по-близко до истината... Аман от аудиофили, дето са чували цигулка и пиано само на МР3...
Регистриран на: Aug 01, 2004 Мнения: 1953 Местожителство: София
Пуснато на: Чет Яну 18, 2007 10:37 pm Заглавие:
beonedge написа:
Привет на всички
Не съм слушал лампа досега, но чета из форума и се оформя следния въпрос - влиза един изпълнител в студио и записва албум. Там лампи ли се използват? Защото ако не , не виждам как след това същият този (умъртвен вече )звук като се пусне на лампа ще оживее
Лампите или транзисторите сами по себе си не правят добрия звук.
Освен това в някои възли разликата лампи/транзистори е решаваща, а в други - не особено. Най-осезаема е тя когато става дума за електромеханично преобразуване - в микрофонните преобразуватели по време на запис и в RIAA предусилвателите и крайните стъпала при възпроизвеждане.
Именно затова и сега много микрофонни предусилватели са изпълнени с лампи, да не говорим, че има съвременни записи, записвани на лампи чак до ADC блока без цифрово миксване. Опитай да чуеш Fascinoma на Jon Hassell, записан по този начин от самия Tim de Paravicini...
А калпаво направеният запис нищо не може да го оправи. На една hi-end система съвсем логично ще звучи още по-зле.
Nikola Krivorov написа:
И ама много искрено да кажат кое звучи по-близко до истината... Аман от аудиофили, дето са чували цигулка и пиано само на МР3...
Да, оттам започват проблемите. Просто с аудио се захващат много хора, които въобще не ценят музиката. Но това е една дълга тема...
Добре,ако трябва да съм сериозен - за мен bose + harmаn cardon + dts 5.1 звучат добре....всъщност по-добър звук не съм чувал. може и да (по-скоро най-вероятно)има но не и на тази цена,не и за този обем .Има ли лампови усилватели 5.1?
Регистриран на: Aug 01, 2004 Мнения: 1953 Местожителство: София
Пуснато на: Пет Яну 19, 2007 8:27 am Заглавие:
beonedge написа:
Добре,ако трябва да съм сериозен - за мен bose + harmаn cardon + dts 5.1 звучат добре....всъщност по-добър звук не съм чувал. може и да (по-скоро най-вероятно)има но не и на тази цена,не и за този обем .Има ли лампови усилватели 5.1?
Тук не става дума за домашно кино, а за стерео.
Правиш ли разлика?
Регистриран на: Apr 30, 2005 Мнения: 1151 Местожителство: София
Пуснато на: Пет Яну 19, 2007 9:23 am Заглавие:
beonedge написа:
Добре,ако трябва да съм сериозен - за мен bose + harmаn cardon + dts 5.1 звучат добре....всъщност по-добър звук не съм чувал. може и да (по-скоро най-вероятно)има но не и на тази цена,не и за този обем. Има ли лампови усилватели 5.1?
Щом търсиш ефекти + лампови усилватели + ниска цена, нада ли е нужно всички стъпала да са лампови. Може да посетиш г-н Н.Райчев и да чуеш такава комбинация. Ефектните му записи ще те изненадат - например стъпки по тавана.
Регистриран на: Oct 02, 2004 Мнения: 1056 Местожителство: Sofia
Пуснато на: Пет Яну 19, 2007 12:49 pm Заглавие:
beonedge написа:
Добре,ако трябва да съм сериозен - за мен bose + harmаn cardon + dts 5.1 звучат добре....всъщност по-добър звук не съм чувал. може и да (по-скоро най-вероятно)има но не и на тази цена,не и за този обем .Има ли лампови усилватели 5.1?
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3, 4Следваща
Страница 3 от 4
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети