Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
jeronimo има известен опит
Регистриран на: Mar 05, 2006 Мнения: 59 Местожителство: Варна
|
Пуснато на: Пон Юни 04, 2007 11:47 am Заглавие: OB |
|
|
Искам да питам някой има ли някакви материали за изчисление на опен бафъл,ако такова се прави въобще.Просто искам да разбера как е възможно при такава конструкция да има ниски честоти.
Мерси предварително. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Marian Lozev BG Audio Team™
Регистриран на: Jan 23, 2005 Мнения: 661 Местожителство: София кино Арена запад
|
Пуснато на: Пон Юни 04, 2007 11:52 am Заглавие: |
|
|
Аз лично мисля че всичко е до говорител...... _________________ Някои хора си мият чиниите преди формите на живот, развили се върху тях, да открият колело!
__________________________________________
Работно време от 10:00 до 01:00 гсм: 0885 255 233 |
|
Върнете се в началото |
|
|
Rumen Zografov BG Audio Team™
Регистриран на: Oct 18, 2005 Мнения: 763 Местожителство: София,Люлин
|
Пуснато на: Пон Юни 04, 2007 12:19 pm Заглавие: |
|
|
Единственото,с което можеш да си "играеш" е ширината на дъската,на която е говорителя.Другото е самият говорител и местоположението на конструкцията в помещението.Бас не очаквай _________________
Истинският меломан е този, който като чуе женско пеене в банята си долепя ухото към ключалката, а не окото. |
|
Върнете се в началото |
|
|
velinski BG Audio Team™
Регистриран на: Jan 24, 2005 Мнения: 1503 Местожителство: SF
|
Пуснато на: Пон Юни 04, 2007 12:41 pm Заглавие: |
|
|
Rumen Zografov написа: | Бас не очаквай |
Бас има и то сериозен, но говорим за много големи размери на рефлектора и точното му позициониране в помещението и от задната стена както и чрез различни дефлектори, размерите и местоположението на които се определят чрез проба и грешка.
Това е най-правилното звучащо акустично тяло, IMO
Моите експериментални бафъли в момента са 2,50 метра високи 1,50 метра широки, драйвери Philips AD1256/M8 |
|
Върнете се в началото |
|
|
Ivan Rachev BG Audio Team™
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 1863 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Юни 04, 2007 1:34 pm Заглавие: |
|
|
velinski написа: | Бас има и то сериозен, но говорим за много големи размери на рефлектора и точното му позициониране в помещението и от задната стена както и чрез различни дефлектори, размерите и местоположението на които се определят чрез проба и грешка.
Това е най-правилното звучащо акустично тяло, IMO
Моите експериментални бафъли в момента са 2,50 метра високи 1,50 метра широки, драйвери Philips AD1256/M8 | ...може да е така само за теб , опен бафъл от Ц2 (65,4хц) надолу е трагедия , това с рефлекторите , задни вълни и дефлекторите изобщо няма да го коментирам...все начини да удължиш нотата вместо обратното ... _________________ Etheraudio
BGaudio
Metropolisaudio
Министерство на Звука
.......срещу ми мишки църкат
като ме видят , познай къде си бъркат. |
|
Върнете се в началото |
|
|
velinski BG Audio Team™
Регистриран на: Jan 24, 2005 Мнения: 1503 Местожителство: SF
|
Пуснато на: Пон Юни 04, 2007 2:36 pm Заглавие: |
|
|
Прав си, от 60-70Hz надолу е сериозен пада
Но липсата на кутиен звук оправдава проблемите с честотния диапазон според мен. Пък и не слушам основно електронна музика за да страдам от липсата на честоти под 70 херца. Виолончелото на моменти звучи по-хилаво но като цяло тембъра му е много по-истински от всеки друг вид ОТ.
Миналата седмица купих още 2 плоскости за да увелича с 30% рефлекторите. Ще споделя дали има подобрение. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Ivan Rachev BG Audio Team™
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 1863 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Юни 04, 2007 3:05 pm Заглавие: |
|
|
...слушам абсолютно всякаква музика , както всеки аудиофил , меломан или хай-фист ... в абсолютно всяка музикална картина има огромен нискочестотен фундамент , дори мъжкия глас Д2 (73хц) закача горната част на октавата която е проблем за Ов , какво да говорим за инструменти :
Свързвайки субективно нч диапазон с реалната музика, трябва да се отбележи, че типично басовите инструменти в момента не влагат значителна енергия в ниския басов диапазон, като изключение са басовия барабан и органа. Тогава защо е толкова важно тонколоните да възпроизвеждат по-нисък от 40 херца бас? Записаното пространство в залата има енергия, простираща се много дълбоко надолу по честотния диапазон - именно, по-ниско от 40 херца.
John Atkinson
...аз пък миналата седмица си поръчах още бастрапове _________________ Etheraudio
BGaudio
Metropolisaudio
Министерство на Звука
.......срещу ми мишки църкат
като ме видят , познай къде си бъркат. |
|
Върнете се в началото |
|
|
D.Kolev BG Audio Team™
Регистриран на: Aug 10, 2004 Мнения: 1467 Местожителство: В.Търново
|
Пуснато на: Пон Юни 04, 2007 3:22 pm Заглавие: |
|
|
под 60 херца няма звук .... значи няма проблеми със звука , което си е разрешение на проблема ..... водещо до ползване на суб.
по мое мнение падането в ниските честоти трябва да е максимално плавно именно заради суббасовия диапазон, просто си е друго като си се чува.
иначе оупън бафъла съвпада с теорията че най-доброто акустично оформление е безкрайната преграда /някои я наричат - съседната стая или гаража /.
а тия филипси на хартия са просто невероятни |
|
Върнете се в началото |
|
|
Ivo_Hristev BG Audio Team™
Регистриран на: Aug 03, 2004 Мнения: 1194 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Пон Юни 04, 2007 3:27 pm Заглавие: |
|
|
С правилно оразмерен и позициониран отражател не е проблем да се слезо до около 45-50 Херца. Естествено и говорителят трябва да е подходящ за целта. По-надолу обаче - положението е ясно.
За желаещите да експериментират : http://www.exdreamnet.de/download/Xlbaffle.xls
П.П.: магията не е само в големината на отражателя. _________________ aka. Demon
www.stivox.com |
|
Върнете се в началото |
|
|
Ivan Rachev BG Audio Team™
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 1863 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Юни 04, 2007 3:37 pm Заглавие: |
|
|
отражателите правят нотите по-дълги от колкота дефакто са ... _________________ Etheraudio
BGaudio
Metropolisaudio
Министерство на Звука
.......срещу ми мишки църкат
като ме видят , познай къде си бъркат. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Teodor Gugulanoff BG Audio Team™
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 885 Местожителство: Троян / Априлци
|
Пуснато на: Пон Юни 04, 2007 8:58 pm Заглавие: Re: OB |
|
|
jeronimo написа: | Искам да питам някой има ли някакви материали за изчисление на опен бафъл,ако такова се прави въобще.Просто искам да разбера как е възможно при такава конструкция да има ниски честоти.
Мерси предварително. |
Tolvan Data - Basta! & The Edge
http://www.tolvan.com/ _________________
What this world needs is a good 5 Watt amplifier ~ Paul Klipsch |
|
Върнете се в началото |
|
|
Removed
Регистриран на: Sep 23, 2008 Мнения: -23
|
Пуснато на: Вто Юни 05, 2007 8:42 am Заглавие: |
|
|
D.Kolev написа: | ...иначе оупън бафъла съвпада с теорията че най-доброто акустично оформление е безкрайната преграда ... |
Едва ли...
Недостатъците, дори при безкрайна преграда, дължащи се на лошо съгласуване на акустичните импеданси са: ниско КПД и никакво подтискане на резонансите на самия драйвер /за това малко драйвери звучат добре/.
Свободни от тези недостатъци са само хорните. Те са единствените апериодични /безрезонансни/ ОТ "по рождение". В тях звуковата енергия тече еднопосочно, без отражения и хелмхолцови резонатори. Като при това, бидейки акустични трансформатори, отдават цялата енергия от мембраната към въздуха. Разбира се, драйверът не трябва "да пречи" - да не внася забележима еластичност и резонанси. Т.е. да е с голямо отношение Vs/Qtot.
При всички други ОТ от тип боксове и останалите видове TL-ки има нарочни или паразитни резонатори, борбата с явленията в които е основната и понякога безнадеждна задача на конструктура.
Разбира се не отричам, че много сполучливи конструкции го "докарват" на звук и обективно и субективно. |
|
Върнете се в началото |
|
|
gogo има сериозен опит
Регистриран на: Sep 17, 2004 Мнения: 512 Местожителство: София
|
Пуснато на: Вто Юни 05, 2007 9:17 am Заглавие: Re: OB |
|
|
Именно, както и по-горния линк от Иво Христев. На "хартия" нещата са едно, съсвем друго са в действителност. При ОВ акустичната среда (*стаята) влияе в най-голяма степен (отнесено спрямо другите варианти ОТ), влияние оказват и височината на драйвера спрямо пода, разстоянието спрямо странични/задни стени. Аз например изобщо не мога да се оплача от липсата на бас (е, все пак отдолу имам подпора от 15"-ов, който работи под 200Hz), та даже ми е прекалено много...Но като присъствие, обем, сцена - изживяването е изключително. Вокалите са като наживо, което е напълно естествено - няма никаква компресия в СЧ. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Removed
Регистриран на: Sep 23, 2008 Мнения: -23
|
Пуснато на: Вто Юни 05, 2007 9:39 am Заглавие: Re: OB |
|
|
gogo написа: | ...На "хартия" нещата са едно, съсвем друго са в действителност... |
Ясно, Гого. Аз наблегнах на "хартията". Иначе и на мен ми звучат добре ОБ, още повече, че "open" внася психологически елемент. Бай Ганьо харесвал думата "фатален" - сякаш "фащал" някого за гушата |
|
Върнете се в началото |
|
|
velinski BG Audio Team™
Регистриран на: Jan 24, 2005 Мнения: 1503 Местожителство: SF
|
Пуснато на: Вто Юни 05, 2007 10:07 am Заглавие: |
|
|
Отраженията и резонансите и това, което Иван нарича "по-дълги ноти" наистина съществуват като проблеми. На всичкото отгоре бафълите са възможно най-чувствителните тела към дефектите (и ефектите) на помещението. Но пък както каза Жоро - веднъж човек като чуе и ВИДИ живия вокал пред себе си в стаята... просто забравя всичко друго. Не стават за всички стилове музика, но ако човек слуша основно акустична музика мисля, че няма да му липсва нищо от звуковата картина. "Проблемите" на бафълите са едни от малкото компромиси, които приемам с удоволствие
И наистина - на хартия бафъли не могат да се сметнат. Човек ги прави според знанията си и разбиранията си и почва да експериментира с тях (и съответно да дразни жена си) |
|
Върнете се в началото |
|
|
|