Не сте се регистрирали? Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
Вида музика също не е без значение.
Ако слушаш (хард/хеви) рок естествено че 300В не става (толкова добре, колкото друга би могла). Но вокален джаз, симфонична и акустична музика - не бих я заменил с никоя друга!
!
... заповядай да послушаме малко джас и симфонична с ГУ81М ...от всички лампи които съм слушал до сега , ГУ81М ме е впечатлила най-много и за това стъпалата ми са точно с нея.
Критериите по който съм я сравнявал са - количеството въздух между инструментите , реално звучене на чинел , каса и глас , дълбочина на ниските , бързина на звуците , количество на настръхване....1200 волта захранващо / 900 върху лампата , 8к-товар , 22 квадрата сечение на изходния , 144 вата в анода , 160мА катод , 120 вата отопление. _________________ Etheraudio
BGaudio
Metropolisaudio
Министерство на Звука
.......срещу ми мишки църкат
като ме видят , познай къде си бъркат.
Последната промяна е направена от Ivan Rachev на Нед Сеп 16, 2007 9:03 am; мнението е било променяно общо 1 път
Регистриран на: Aug 01, 2004 Мнения: 1953 Местожителство: София
Пуснато на: Нед Сеп 16, 2007 8:34 am Заглавие:
Лично аз съм разубедил на практика няколко души от схващането, че SE+Fullrange не става за рок музика.
Именно тази музика, колкото и понякога да е конвейрна, популяризира Hi-Fi системите за домашно ползване. Хората започнаха да търсят качествени аудио компоненти. Много от тях, разбира се, под въздействието на търговски реклами, се ориентираха в грешна посока - ватовете и херците, но се увеличи шанса на тези, които търсят просто верния звук. Вече не е нужно да си краен елитарист, за да имаш аудиофилска система.
Разбира се, нормално е една аудиофилска система да бъде построена по вкуса на собственика си. Ако интересите му са насочени към определен жанр, да речем камерен джаз, логично е той да не обръща никакво внимание на това как тази система ще възпроизвежда бигбенд да речем. Това би оставило у страничен слушател схващането, че тази концепция става само за определен вид музика.
Много пъти са ми задавали въпроса "ще трябва ли да се откажа да слушам хард рок като мина на лампи?" и съм отговарял, че той не е зададен правилно. Правилният въпрос е "какво лампово стъпало ми е нужно, при положение, че слушам и хард рок?".
Регистриран на: Sep 11, 2004 Мнения: 2573 Местожителство: София
Пуснато на: Нед Сеп 16, 2007 10:51 am Заглавие:
Добре конструираният лампов усилвател свири перфектно ВСЯКАКЪВ стил музика, включая и най бруталния метъл, Веселин Крачунов може да го потвърди това, понеже и такова слушахме. Зле записани неща от 60-те и 70-те също звучат подобаващо добре с детайли, които не съм предполагал, че съществуват. 300В обаче, с тия микрофонни среди, бумтящ бас и липсата на най високия регистър на високите честоти (който примерно на Фостекс, независимо от модела никога не се е чувал - говорителя просто не го може това) НЕ МОЖЕ да свири музика, в която има много неща - детайлите веднага изчезват в момента, в който замениш джаз триото примерно с група като Дрийм Тиътър. Същото се случва и с Флойд. 2А3, ГМ70, ГУ81 обаче го могат - свирят всичко по еднакво добър начин. Имам първите два диска на Цепелин от 69-та, който иска, нека направиме едно сравнение - как звучат с 300В и с някоя от споменатите последно лампи. _________________ Inspiration Audio IDS AG Department of High Tension Works
Регистриран на: Mar 15, 2007 Мнения: 92 Местожителство: София
Пуснато на: Нед Сеп 16, 2007 6:41 pm Заглавие:
Да, потвърждавам. Комбинацията от ламби, хорни и здрави жици (които при това не звучат просто като ядосан Duke Ellington), поне за мен беше доста изненадваща. Мислех си, че хорната по конструктивни причини не може да изкара бърза каса например, но се оказа че проблемът е по-скоро в крушката отпред...
И още едно наблюдение/усещане: по-високото напрежение на анода "очевидно" води до потресаваща динамика и линейност - когато стоиш пред системата имаш чувството, че самият въздух в стаята е наелектризиран. И най-малкото пропукване или звуков детайл те удрят директно в мозъка. Усещането за две отделни ОТ изчезва напълно - звукът започва да "изглежда" по-скоро като някакво електрическо поле наоколо, като обект с определена геометрична структура, или като някаква амеба, която витае с десетките си пипала наоколо и всеки момент може да те удари отнякъде. Удивително!
Регистриран на: Oct 30, 2005 Мнения: 257 Местожителство: Варна
Пуснато на: Нед Сеп 16, 2007 7:50 pm Заглавие:
Veselin Krachunov написа:
...когато стоиш пред системата имаш чувството, че самият въздух в стаята е наелектризиран. И най-малкото пропукване или звуков детайл те удрят директно в мозъка. Усещането за две отделни ОТ изчезва напълно - звукът започва да "изглежда" по-скоро като някакво електрическо поле наоколо, като обект с определена геометрична структура, или като някаква амеба, която витае с десетките си пипала наоколо и всеки момент може да те удари отнякъде. Удивително!
Регистриран на: Jan 05, 2005 Мнения: 98 Местожителство: Пловдив
Пуснато на: Нед Сеп 16, 2007 11:34 pm Заглавие:
Ivan Rachev написа:
VAS написа:
Вида музика също не е без значение.
Ако слушаш (хард/хеви) рок естествено че 300В не става (толкова добре, колкото друга би могла). Но вокален джаз, симфонична и акустична музика - не бих я заменил с никоя друга!
!
... заповядай да послушаме малко джас и симфонична с ГУ81М ...от всички лампи които съм слушал до сега , ГУ81М ме е впечатлила най-много и за това стъпалата ми са точно с нея.
Критериите по който съм я сравнявал са - количеството въздух между инструментите , реално звучене на чинел , каса и глас , дълбочина на ниските , бързина на звуците , количество на настръхване....1200 волта захранващо / 900 върху лампата , 8к-товар , 22 квадрата сечение на изходния , 144 вата в анода , 160мА катод , 120 вата отопление.
Благодаря за поканата.
ГК71 и ГУ81 са ДРУГ ТИП лампи, не само защото са пентоди, (независимо че са включени в триоден режим), но отоплението им (а всъщност катода им) работи на доооста по-висока температура, имат си СЕРИОЗЕН резерв от мощност в катода (за някои това са загуби ?!?), а и поне два пъти по-високото анодно, си казва думата. Освен това в триоден режим имат доста по-дълга линейна част в характеристиките си спрямо 2А3 и/или 300В.
Регистриран на: Sep 11, 2004 Мнения: 2573 Местожителство: София
Пуснато на: Пон Сеп 17, 2007 9:05 am Заглавие:
В случая иде реч конкретно за 2А3 и 300В. Не мисля, че дългата линейна част е нещото, което кара 71 и 81 да свирят по добре. 300В съм я пускал на достатъчно високо анодно с голям аноден товар - 5.5к, 15кв.см. сечение, добро секциониране и при аноден ток от 60 до 100мА, но явно не това е проблема, просто лампата толкова може. Факт е, че 2А3 в същият режим (на същото шаси) а и при други режими СВИРИ перфектно, докато 300В, при все, че на осцилоскоп изглежда много добре (като АЧХ), не успява да докара звука приятен за ухото. _________________ Inspiration Audio IDS AG Department of High Tension Works
Регистриран на: Dec 01, 2006 Мнения: 51 Местожителство: Велико Търново
Пуснато на: Пон Сеп 17, 2007 5:09 pm Заглавие:
Аз само съм слушал 300B, не съм сглобявал усилвател с нея, затова не мисля да я обсъждам. Но с лампата 6С4С имам голям опит. Пускал съм я в много режими и в различни схеми. Лампата свири отлично в чист клас "А" и наистина няма микрофонен ефект. Аз съм пробвал много лампи и нито една не е имала, такъв дефект. За мен лично, това е най-добре свирещата лампа, която съм слушал. Мога да се подпиша и с двете си ръце за това. Това е мое мнение, не ангажирам никои с него. Единствения и проблем е малката мощност - около 3,5 вата в стандартен режим, но на мен тази мощност ми е напълно достатъчна. Иначе съм пробвал почти всички руски изходящи лампи- 6П3С, 6П6С, 6П14П(EL84), 6П1П, 6П9, 6Ф6С и ГУ50. Някой от тях свирят доста добре, но не може да се сравняват с 6С4С. Относно ГУ50, аз лично не останах доволен от резултата, но изходящия ми трансформатор беше малък и не беше предназначен за нея, затова се въздържам от окончателно мнение. Баща ми много харесва Г807 и RL12P35 и твърди, че свирили много добре, но аз лично не съм ги чувал на живо, затова нямам мнение.
Регистриран на: Jan 05, 2005 Мнения: 98 Местожителство: Пловдив
Пуснато на: Пон Сеп 17, 2007 5:49 pm Заглавие:
Има една подробност която е много важна - драйверното стъпало.
За 300В е нужен сериозен дарйвер - дроселна или трансформаторна връзка. Освен това драйверната лампа трябва да се подбере по звучене, за да се "намали" високото ниво на втория хармоник на 300В (по скоро да не се подсили). Има достатъчно сериозни статии на тази тема и те са проверени на практика. С други думи ако с 2А3 може да се направи двустъпален усилвател без компромиси, то за 300В двустълания Е компромис!
300В е ползвана в началото на миналия век за озвучаване на киносалони, а тогава изискванията са били ГОВОР + фонова музика. В крайна сметка ХАРМОНИЧНИЯ състав на звуците прави музика, а повечето слушатели които отдават предпочитание на една или друга лампа слушат именно различно усиления от различните лампи, хармоничен състав на звуците. Разбира се това е опростено обяснение, защото в усилвателя ВСЕКИ елемент е важен, а не само крайната лампа. Пример: заменяш анодното съпротивление на ПЪРВАТА лампа с друг вид (не стойност) например метал-оксид с карбон-композит и получаваш доста различно звучене...на същия у-л (лампа).
А че в цената на лампата има доста комерсиален момент, това е друг въпрос. С (почти) нищо производството на 300В не е по-сложно от производството на 2А3. В крайна сметка всеки решава сам колко пари да даде и стува ли си това.
Регистриран на: Apr 30, 2005 Мнения: 1151 Местожителство: София
Пуснато на: Пон Сеп 17, 2007 5:55 pm Заглавие:
Драйвера работи в противофаза на крайната лампа и когато неговия 2-ри хармоник е голям, той компенсира 2-рия хармоник на изходната лампа. Това се използва от някои. _________________ "Не съм достатъчно млад за да знам всичко" Б. Шоу
Регистриран на: Jan 05, 2005 Мнения: 98 Местожителство: Пловдив
Пуснато на: Пон Сеп 17, 2007 9:44 pm Заглавие:
Goro написа:
Драйвера работи в противофаза на крайната лампа и когато неговия 2-ри хармоник е голям, той компенсира 2-рия хармоник на изходната лампа. Това се използва от някои.
Регистриран на: Apr 30, 2005 Мнения: 1151 Местожителство: София
Пуснато на: Вто Сеп 18, 2007 4:42 am Заглавие:
Проблема с компенсацията на 2-ри хармоник на крайната лампа от 2-ри хармоник на драйверната е доста спорен. Аз не съм от привържениците на това решение, защото драйвера трябва принудително да се вкара ж режим на по-високи изкривяваеия, при което ще се повиши и 3-ти хармоник, а той$не се компенсира, но за това пък е дразнещ. _________________ "Не съм достатъчно млад за да знам всичко" Б. Шоу
Регистриран на: Sep 11, 2004 Мнения: 2573 Местожителство: София
Пуснато на: Вто Сеп 18, 2007 8:46 am Заглавие:
VAS написа:
Има една подробност която е много важна - драйверното стъпало.
За 300В е нужен сериозен дарйвер - дроселна или трансформаторна връзка. Освен това драйверната лампа трябва да се подбере по звучене, за да се "намали" високото ниво на втория хармоник на 300В (по скоро да не се подсили). Има достатъчно сериозни статии на тази тема и те са проверени на практика. С други думи ако с 2А3 може да се направи двустъпален усилвател без компромиси, то за 300В двустълания Е компромис!
Не е компромис, просто не си става. В случая обаче обсъждаме тристъпална схема, т.е. съвсем класическа постановка, с която доста други крайни лампи свирят много по добре, за разлика от 300В...
Значи проблема не е в драйвера
При мен положението е следното:
първия триод работи със 150 волта, докато втория (драйверния) работи на 350 волта. Това означава, че спокойно се вадят минимум 200V p-p за атака на крайната лампа - напълно достатъчно дори за ГМ70.
Ако някой разполага с усилвател с 300В, каня го на сравнителен тест - по скоро да се види коя лампа къде е, отколкото да си мериме п*****е _________________ Inspiration Audio IDS AG Department of High Tension Works
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3, 4Следваща
Страница 2 от 4
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети