Bulgarian Audiophile Society
Добре дошъл, непознат! Можеш да се регистрираш безплатно тук!
Имай предвид, че този форум не е за начинаещи!


Навигация
·Начало
·Форуми
·Публикувай статия
·Моят акаунт
·Upload
·Download
·Архив
·Връзки
·Класация
·Теми
·Gallery Галерия
·Нова Галерия
·Конвертор на кирилица
 
Реклама


Онлайн магазин
 
Галерия
·Галерия
·Енциклопедия
·Пропаганда
 
Реклама от Google
 
Login
Псевдоним

Парола

Не сте се регистрирали?
Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
 
Forums

 Форума на БГАУДИО се премести на нов адрес.
 Форума на БГАУДИО се премести на нов адрес.
 продавам CD Philips CDC 745 за 40 лева
 Philips CD960
 Продавам две 6" ви басчета
 Продавам дек Technics RS-BX404
 Продавам тунер Technics ST-G460
 Как го прави Олег Рулит
 Продавам транзисторен ресивър JVC за 140 лева
 Купувам лампомер TESLA BM215A
 Продавам усилвател със субуфер 8" Megavox
 Пусни своя глас!Бъди пич!Бъди Българин!
 разпродажба 12",15",18" говорители
 Използване на 24 битов сигнал в SpectraLab
 Търся Fostex fe 126
 Китосване или рязане ?
 МОЯТ ПОСЛЕДЕН ЛАМПОВ УСИЛВАТЕЛ
 Продавам активен суб Harman/Kardon с дефект
 Пустите му АМЕРИКАНЦИ
 Подкрепете и този форум...

bgaudio.org Forums

 
 
Технологии Изработване на печатни платки с лазерен принтер.
Публикувано отRAZOR Време: Friday, February 25 @ 11:57:56 CET
Със Съдействието на RAZOR

Евтина и достъпна технология за малки количества платки.



При този метод се използва свойството на тонера да се втечнява при температура около 180ºC. В процеса на печатане тонера първо се нанася върху листа а после се "изпича" и импрегнира в хартията преди да излезе от принтера.
Идеята е платката да се разпечати върху гланцирана хартия която да не позволява на тонера да "попива" в нея.
Идеалната хартия е транспортната хартия от фолио/лепенки/етикети.
Лично аз си купувам самозалепваща се хартия - А4, от някоя книжарница , струва около 40ст. и върши перфектна работа. Предполагам че ако човек отиде в някоя работилница, където правят рекламни табели с фолио, ще го затрупат въпросната остатъчна хартия.
При отпечатването на "страна спойки" не трябва да се прави огледален образ на изображението, той се получава от самосебе си при прехвърлянето на тонера върху текстолита. Ако лазерния принтер има капак при изхода на изпичащата секция е предпоръчително той да се отвори и прекъсвача, използван за детекция на отваряне да се "подпре" със сгъната хартийка или нещо друго. По този начин листа може да се вземе вднага след като излезе от изпичащата секция. Всяко огъване на листа или преминаването му през ролки/четки/водачи поражда потенциален риск да се увреди качеството на отпечатаните писти.




Потготовка на текстолита: Медната повърхност, върху която ще се прехвърля тонера трябва да е добре почистена и обезмаслена. Аз използвам телената четка за тенджери на майка ми за да махна гнусотиите от медната повърхност.
Обезмасляването (или обезмазняването :о )става много добре с чист парцал и кореселин.
!!!! Не пипайте с пръсти вече почистената повърхност!!!!

Прехвърлянето на тонера върху текстолита става с ютия :).
Слагате волумето на ютията на мах. (Памук/Лен) и изключвате парата. Слагате текстолита върху някаква гладка, що годе термоустойчива поърхност (примерно дървена плоскост или дъска за рязане на хляб) и поставяте отпечатаната върху гланцираната хартия платка.
Може да фиксирате с лепенки да не шава много много и да сложите един обикновен лист хартия отгоре. Взимате нагрятата ютия и с лек натиск бавно почвате да "гладите".
Около 1-2 минути "сеанс" са достатъчни. След което много внимателно махате листа и срязвате лепенките.
!!Внимавайте - текстолита е доста горещ!!

Пак много внимателно махате гланцираната хартия. Ако не се получи изчистете тонера с кореселин и давай сначала...:)



Не винаги се получава от първия път, но след като процедурата се "отработи" става много лесно. За около 10мин. може да имате платка готова ецване.
Аз лично използвам смес от 1част перхидрол (Въглероден пероксид 30%р-р - 70ст.) и 2 части кислол (едни червени пластмасови шишета с кака Памела Андерсън на етикета има ги в магазини за почистващи препарати или домашни потреби).
Ецването трае от 5 мин. до половин ден в зависимост от това колко са изветряли препаратите :).
След като се разяде ненужната част от медното покритие може да изчистите тонера с кореселин, става много лесно.

Ето и готовата платка:







 
Връзки
· Повече за Технологии
· Статии от RAZOR


Най-четена Статия Технологии:
Кой е др. Реймънд Райф?

 
Рейтинг за Статия
Среден Резултат: 4.82
Гласа: 29


Моля, използвайте допълнението и гласувайте за тази статия:

Отличен
Много Добър
Добър
Среден
Слаб

 
Опции

 Извеждане в Отделна Страница Извеждане в Отделна Страница

 
"Login" | ВХОД | 16 коментари | Търсене в Дискусия
Коментарите са на публикуващият ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не е позволено Коментари за Анонимни, моля регистрирайте се

Re: Изработване на печатни платки с лазерен принтер. (Резултат: 1)
от 3aropka Време: Sunday, February 27 @ 11:37:30 CET
(Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение)
Браво за статията!

И аз използвам същата технология с успех вече доста време.

Платките на Алвф-Х и прототипа на Гейнклона например са правени точно така.

Само за допълнение:
Добре е платката преди почистването от мазнина да се мие със шкурка 150-200 за да стане леко матова, за да хване по-добре тонера.

Свалянето става най-добре след като изчакаме да изстине платката напълно. Тогава тонерът е студен и не се вдига от медното фолио.




Re: Изработване на печатни платки с лазерен принтер. (Резултат: 1)
от orto Време: Sunday, February 27 @ 13:27:39 CET
(Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение)
Да хубаво е след нагяването с ютията да се изчака малко да се охлади и след това внимателно да се отлепва ... дори става и с леко подухване м/у хартията и текстолита ... и остава да се мине със тънак слой тинол за да се калайдиса цялата платка и става за чудо и приказ :))




Re: Изработване на печатни платки с лазерен принтер. (Резултат: 1)
от Neon_Knight Време: Sunday, May 14 @ 02:37:42 CEST
(Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение)
Аз бих добавил, че по време на изстиване на сандвича той трябва да се валцова с гумен валяк с лек до среден натиск. Направил съм си такъв за целта от пластмаса на лагери с нанизани на нея 3 вътрешни гуми от велосипед.(Нахлузването става лесно с надуване с крачна помпа). Може да се пробва също и с втора, студена ютия, с която се глади до пълно изстиване на сандвича. По този начин се постига максимално добро залепване на тонера върху медната повърхност. Хартията, която ползвам за трансфер на тонера е марка Orapaper Permanent®, тя е гланцовата подложка на самозалепваща хартия/етикети и се продава в всяка една книжарница за 30ст. А4. Принтерът също е от значение, най - добри резултати се получиха с HP1020, преди него ползвах Brother HL2030, слоя тонер на който беше много тънък и неподходящ за целта.




Re: Изработване на печатни платки с лазерен принтер. (Резултат: 1)
от kalmara Време: Wednesday, May 10 @ 15:27:07 CEST
(Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение)
А да попитам има ли разлика между перхидрол и кислородна вода, че това нещо химията е много голямо, а аз знам сравнително малка част...




Re: Изработване на печатни платки с лазерен принтер. (Резултат: 1)
от Neon_Knight Време: Saturday, June 24 @ 10:29:41 CEST
(Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение)
В крайна сметка най-добре се получи с много тънка гланцова хартия от брошури на Метро, Офис1 и т.н. Колкото е по - тънка, толкова по добре! Тонера се лепи устойчиво, не се размазва като при подложките от самозалепваща хартия и след накисване поне 10 мин в топла вода хартията се маха изключително лесно. Добре се получи и с UV лакиран календар, лакът помага в лепенето на тонера, проблем обаче е махането на лака, трябва да се чисти с разредител, който не закача тонера. Предполагам АМВ ще свърши работа.




Re: Изработване на печатни платки с лазерен принтер. (Резултат: 1)
от MechoPuh Време: Saturday, July 08 @ 08:32:38 CEST
(Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение)
Въпрос:Кога е по добре да се пробият отворите??? Преди или след ецването,тъй като забелязвам, че на показаната платка няма пробити отвори, или поне на мен така ми изглежда. А отностно технологията и аз съм я пробвал.Работи дори и с обикновенна хартия, само че след това я махам под течаща вода. Преди самото отбелязване на изображението почиствам само с гумичка за молив,става страхотно :о)) Успех на всички, които не са го пробвали.




Re: Изработване на печатни платки с лазерен принтер. (Резултат: 1)
от Neon_Knight Време: Monday, August 21 @ 12:37:21 CEST
(Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение)
Последните експерименти показаха подобряване на качеството с използване на календар с UV лак. Лакът трябва да е възможно по-дебел. Спомага за лепенето на тонера на медната повърхност, запечатва тонера и влиза в реакция с него, правейки го по-гладък и доста по-твърд. Температурата е на 2/3 от макс. Не се глади, само положението на ютията се променя на всеки 10 сек. с лек натиск. Между ютията и платката се слага мека хартиена носна кърпа с цел равномерен натиск и оттам равномерна температура на текстолита. Част от UV лака се лепва заедно с тонера, отделя се лесно с домакинска мека гъба в топла вода. Трябва да се провери идеята лакът да се свали с разредител АМВ, който не закача тонера като коресилина ила ацетона. За сваляне на тонера аз лично предпочитам ацетон. Успех на всички, които правят платки по този начин.




Re: Изработване на печатни платки с лазерен принтер. (Резултат: 1)
от poiuyt Време: Sunday, October 15 @ 19:54:31 CEST
(Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение)
А някой няма ли да каже нещо за киселината в която се ецва и за безопасността с нея? Предполагам няма да е добра идея после да се изхвърли в тоалетната ако някъде по инсталацията има медни тръби хехех а в какъв съд се ецва пласмасов или стъклен?




Re: Изработване на печатни платки с лазерен принтер. (Резултат: 1)
от OMO Време: Thursday, December 20 @ 10:31:53 CET
(Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение)
Тази технология с лазарния принтер е много добра. От началото бях чул за нея и почнах да опитвам но трудно се отпечатваше добре отигинала на платката.След доста екперименти си преправих стара ютия да грее до 200 градуса и изгладих едното от ръбчетата за да може да притискам с него.По късно ми дойде идеята с котлона и отпечатването става много добре. Първо печатам оригинала на обикновенна принтерна хартия . След това с нагорещена ютия го натискам към платката така че , да прилепне .След това го слагам на нагорещен котлон и с дървена (ламиниран паркет)добре загладена шпакла(да е от температурноо изолиран матерял) започвам да разтривам листа върху платката после докато е още на котлона дърпам листа нагоре и разтривам с шпаклата там дето започва да се отделя листа от плаката тъи като това става на висока темература няма проблем. Резултатите са чудесни.




Re: Изработване на печатни платки с лазерен принтер. (Резултат: 1)
от pass Време: Wednesday, February 06 @ 22:50:49 CET
(Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение)
Глупости на таркалета .Трябва програма за огледалния образ . Иначе елементи като транзистори ,интегр.схеми и т.н трябва да се запоят отдолу където са пистите на тъй направената от Вас платка за да отговарят номерата на крачетата на елементите . И не лъжете читателите...




Re: Изработване на печатни платки с лазерен принтер. (Резултат: 1)
от zz_stefanov Време: Sunday, April 27 @ 18:59:27 CEST
(Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение)
Според мен ако платката е еднослойна, по добре е да се пробиват отворите след ецването. Ако се прави двуслойна ще е добре да се бият отворите преди отпечатването на обратната страна (ако не всичките то контролни в четирите ъгъла и някой друг в средата на платката) за да се подпомогне напасването на двете страни. Поне така съм правил преди ползването на принтери, когато ги чертаехме с писци. Някой правил ли е по този метод двуслойна платка? Въпросът ми е дали при изработка на втората страна няма да се размаже тонера на първата отпечатана страна. Ако е така ще трябва да се ецне първо едната страна, като се защити от киселината другата, да се пробият контролните отвори за напасването и след това да се отпечата втората страна, да се защити вече направената и да се ецне отново. Дайте инфо как правите двуслойните платки.




Re: Изработване на печатни платки с лазерен принтер. (Резултат: 1)
от hisopolko167 Време: Saturday, June 02 @ 18:54:28 CEST
(Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение)
Скачать Jimm для Samsung C3330 Champ 2 [mobilesicq.com]



muzica noua muzica noua
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Генериране на страницата: 0.05 секунди