Bulgarian Audiophile Society
Добре дошъл, непознат! Можеш да се регистрираш безплатно тук!
Имай предвид, че този форум не е за начинаещи!


Навигация
·Начало
·Форуми
·Публикувай статия
·Моят акаунт
·Upload
·Download
·Архив
·Връзки
·Класация
·Теми
·Gallery Галерия
·Нова Галерия
·Конвертор на кирилица
 
Реклама


Онлайн магазин
 
Галерия
·Галерия
·Енциклопедия
·Пропаганда
 
Реклама от Google
 
Login
Псевдоним

Парола

Не сте се регистрирали?
Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
 
Forums

 Форума на БГАУДИО се премести на нов адрес.
 Форума на БГАУДИО се премести на нов адрес.
 продавам CD Philips CDC 745 за 40 лева
 Philips CD960
 Продавам две 6" ви басчета
 Продавам дек Technics RS-BX404
 Продавам тунер Technics ST-G460
 Как го прави Олег Рулит
 Продавам транзисторен ресивър JVC за 140 лева
 Купувам лампомер TESLA BM215A
 Продавам усилвател със субуфер 8" Megavox
 Пусни своя глас!Бъди пич!Бъди Българин!
 разпродажба 12",15",18" говорители
 Използване на 24 битов сигнал в SpectraLab
 Търся Fostex fe 126
 Китосване или рязане ?
 МОЯТ ПОСЛЕДЕН ЛАМПОВ УСИЛВАТЕЛ
 Продавам активен суб Harman/Kardon с дефект
 Пустите му АМЕРИКАНЦИ
 Подкрепете и този форум...

bgaudio.org Forums

 
 
Системи Да открием лошия компонент в системата
Публикувано отEND & BigAssYou Време: Wednesday, August 04 @ 10:31:53 UTC
Със Съдействието на Неизвестен

Във всяка, дори и най-щателно подбрана аудиосистема, един от компонентите е по слаб в сравнение с останалите. Така е устроен света, и редките изключения само потвърждават това правило. Дори в музикални центрове на един производител, приятен във всяко отношение усилвател може да е съчетан със слаб CD плейър или което е по често, с лоши акустични системи. Да не говорим за системи събирани по произволен начин от различни производители. Ако успеем да открием и заменим най слабото звено, може чувствително да подобрим звука......

Лариса Степаненко Константин Биструшкин Да открием лошия компонент в системата Във всяка, дори и
най-щателно подбрана аудиосистема, един от компонентите е по слаб в
сравнение с останалите.
Така е устроен света, и редките изключения
само потвърждават това правило. Дори в музикални центрове на един
производител, приятен във всяко отношение усилвател може да е съчетан със
слаб CD плейър или което е по често, с лоши акустични системи. Да не
говорим за системи събирани по произволен начин от различни производители.
Ако успеем да открием и заменим най слабото звено, може чувствително да
подобрим звука.
Да намерим виновника
Често това не е така просто както изглежда на пръв поглед. Работата е
там, че всяка съставна част на системата (източник на сигнал, усилвател,
колони и свързващи кабели) дава своя принос в общото звучене. Да се отдели
от този хор гласа на усилвателя или CD плейъра например, и да се оцени
именно неговия принос в общия резултат - това не е тривиална задача.
Най разпространения метод за определяне на най-слабия елемент в
аудиокомплекса, се състои, в последователна замяна на всички компоненти с
аналогични, но от значително по високо ниво. При това се предполага, че
ако след дадена замяна звука не се подобри, значи виновника е друг. А ако
изведнъж вашата система се преобрази в положителна посока, значи това е
било слабото звено.
Възниква въпроса: а как да изберем най "музикалния"
кандидат от дадена ценова категория.
Повечето аудиофили в тази ситуация се ориентират към победителите в
различните тестове на специализираните списания.
Изглежда гореописания
метод е напълно логичен, а методиката на експеримента е единствено
вярната. Обаче според нас, при цялата си стройност и логичност, този
алгоритъм за търсене на "тясното място" не е идеален и има редица
недостатъци.
Първо, дори Hi-Fi компоненти с високи технически показатели,
получили рекомендации в тестовете, в различни комплекси звучат различно.
Поради това няма никаква гаранция, че "призьорите" ще се прояват като
такива и във вашата система. И обратно - отритнат апарат може да ви удиви
със своя звук. Ориентацията по брой "звездички" не винаги се оказва
сполучлива.
Второ, в някои случаи, незначително подобрение може да се
постигне не за сметка на отстраняване на слабия компонент, а чрез взаимна
компенсация на недостатъците. Например вялия звук на CD плейъра може да се
оживи с по "ярък" усилвател и звънки акустични системи. Подобен ефект може
да се постигне и с подбор на междублокови и акустични кабели, придаващи на
звука съответната окраска. Ако тръгнем по този път, има опасност да
попаднем в порочния кръг да изправяме "кривия" звук на един компонент с
още по "крив" на друг, и едва ли за в бъдеще ще съумеем да постигнем
неутрално и добре балансирано звучене. Защото причината за всички беди
така и няма да бъде открита и отстранена. И дори и накрая да заподозрете
някое звено, и да се опитате да го смените, ще бъде късно. Работата е там,
че звука на всеки "правилен" компонент, в подбран по такъв начин комплекс,
ще има явно изразена окраска, и почти сигурно ще бъде погрешно "бракуван"
от вас.
Трето, този последователен подбор е много трудоемък, иска много
време, и за да го реализирате трябва да имате достъп до солиден склад с
апаратура. В краен случай бихте могли да вземете техника за вечер-две от
някой приятел или от познат дилър (почти идеален вариант). Но забележете и
това, че новата "студена" техника свири различно от "прогрятата" в
продължение на няколко денонощия. Поради тази причина, в магазина е добре
да слушате постоянно работещите образци. В добавка, тактиката на постоянни
покупко - продажби ще доведе до загуба и на значително количество
средства. И което е най печално - без гаранция за краен положителен
резултат. Според нас, проблема е в самия принцип на случайното търсене и
замяна на компоненти. И какво да правим?
Три стъпки към добрия звукНека се опитаме да анализираме вашата
система по разработената от авторите методика за целенасочено търсене на
слабото звено. Тя се базира на многогодишен опит при провеждане на
експертизи на аудиотехника от различен клас, и позволява разделно да се
оцени влиянието на всеки отделен компонент върху общия звук, и като
следствие, да определим най немузикалния от тях. И което е най приятното -
метода е прост за реализация и не изисква съществени финансови разходи.
За провеждане на изпитанието е необходимо и достатъчно да имате
висококачествен CD (най добре тестов - например Reference Recording или
Audio Quest) и слушалки с достатъчно неутрален звук - желателно е, да не
за по евтини от $100. Ние предпочитаме тези на фирмата Sennheiser, като
най аналитични и безспристрастни, вие, разбира се, може да използвате и
други, важното е да са с правилен тонален баланс, висока разделителна
способност и добра динамика. Както ще стане ясно по нататък, именно тези
качества на слушалките са най важни за провеждане на теста по описаната
методика.
Сега, когато необходимата материална база е налице, можем да пристъпим
към изследване на тракта. За облекчаване на процеса ще се ограничим с
минимална конфигурация - CD плейър + усилвател + акустични системи. Готови
ли сте? Почваме!
Стъпка 1Изследваме звеното "източник на сигнал - усилвател".
Слагаме тестовото CD в плейъра и регулираме нивото на звука в слушалките
да бъде еднакво при превключването им между CD плейъра и усилвателя.
Естествено всички корекции в усилвателя трябва да бъдат изключени.
Последователно превключваме слушалките от жака на усилвателя към този на
плейъра и сравняваме звука. Ако при това, плейъра звучи забележимо по
добре от усилвателя, значи качеството на последния е по ниско от това на
източника. Поради това има смисъл преди всичко да търсим по качествен
усилвател. Ако няма разлика, това означава, че или компонентите са близки
по клас, или нивото на усилвателя е по високо от това на източника.
За проверка на втората хипотеза е нужно да изпробвате във вашата
система някой плейър от значително по висок клас. Ако усилвателя ви почне
да свири с него значително по добре, извода е ясен - CD плейъра е за
смяна.
Стъпка 2Оценяваме качеството на звеното усилвател - акустика. За
целта последователно слушаме тракта през колоните и слушалките. Разбира
се, звука ще е съвършенно различен и е невъзможно да се сравнява, но
отклоненията на АЧХ в различни области, отсъствието на прозрачност,
бумтенето и други недостатъци на колоните ще могат да се откроят. Да
предположим, че звука на слушалките рязко се различава от този на
колоните. Това означава, че или последните не се съгласуват добре с този
модел усилвател, или те не съответствуват на системата като цяло и трябва
да бъдат заменени. Впрочем, причина за недобро звучене на колоните може да
бъде неудачното им разположение или лошия акустичен кабел. Неоптимално
подбрания акустичен кабел е възможно да внася окраска при средните и
високите честоти. Ако разместванията на колоните, и смяната на кабела не
даде резултат, може да се мисли за купуване на нови колони.
Да се върнем сега на първата стъпка от нашия тест. Правилната
интерпретация на резултатите може да даде много допълнителна информация за
усилвателя и CD плейъра. Например, ако в режим Direct (при който се
заобикалят някой стъпала на предусилвателя) звука значително се подобрява,
значи неговото "тясно" не е в крайното стъпало. Мнозина предпочитат да
слушат музика в режим Direct и те имат един проблем по малко. А ако ви
харесва да коригирате тембъра по свой вкус е най добре да се снабдите с
отделен предусилвател от висок клас. Впрочем желанието да се завъртят до
край регулаторите на тембъра не говори добре за вашата система - тя би
трябвало да има добре балансиран звук и при тяхното изключване.
Стъпка 3Използването на слушалки при подбора на кабели за
системата, позволява да се забележат много по незначителни изменения в
звуковата картина, отколкото при прослушване през колоните. За облекчаване
на процедурата препоръчваме левия и десния канал на CD плейъра да се
свържат с два различни кабела към усилвателя. След това с помоща на
качествен монозапис се сравнява звука на каналите. Ако кабелите са от една
класа ще чуем еднакъв тонален баланс между каналите. Ако се различават
съществено, дори и не особено опитен слушател ще забележи разлика в
"прозрачноста" на звука или в неговата окраска.
За финал ето още няколко прости, но полезни съвета.
Преди да проведете експертиза по описания по горе метод е желателно да
"калибрирате" ушите си, прослушвайки тестовия диск през вашите слушалки,
но на значително по скъп CD плейър. Можете да направите това в някой
High-End салон - обикновенно продавачите не отказват подобни молби на
потенциалните си клиенти. Още по добре, ако там имате възможност да чуете
cd-то през най качествените слушалки в магазина.
Ако в вашата система има касетен или минидисков дек, то те също могат
да бъдат оценени по същата методика. За целта е желателно да имате тестова
касета или минидиск с образцов запис. Тестова касета бихте могли да
запишете и сами - най добре изпозвайте такава от тип IV (metal), а за
запис ще е подходящ дек с цена $500 - 700 и нагоре. Разбира се и източника
трябва да е подходящ - CD плейър не по евтин от $500 или качествено
грамофонно шаси.


Списание Salon AV
3/1999

Предоставено от архива на bigASSyou :)
Мисля , че беше преведено от 100 . Благодарско за превода!


_ASSOTOPIC

Системи2

"Да открием лошия компонент в системата" | ВХОД | 0 коментари
Коментарите са на публикуващият ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не е позволено Коментари за Анонимни, моля регистрирайте се
muzica noua muzica noua
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Генериране на страницата: 0.08 секунди