Саундът на Хорните - интервю с Иван Рачев за списание GO-септември
Дата: Tuesday, September 12 @ 11:45:05 CEST
Тема: Hi-Fi


Иван Тодоров Рачев е един от основателите на движението Metropolis , слави се с хайфистките си интереси и дори мании.Има собствено студио и група Аnalogbox , с два албума , реализирани извън България , като втория ще се появи в музикалните среди към края на тази година.Музиката която прави , е с експериментално звучене и е работил с български изпълнители , сред които Остава , Нина Николина , Йоана....



В контекста на темата на броя sounds ще ни разкаже разни неща.

Какво е първото нещо , което се сещаш , когато чуеш sounds ?

Сещам се за чуството което усеща човек , когато настръхне , докато слуша музика.

Известен си като човек със собствено виждане , изключително уверен в него . Проектираш озвучителни тела и хорни.Какво е Хорни ?

Занимавам се само и изключително с Хорни , когато става въпрос за озвучителни тела. Хорната е най-доброто Акустично оформление на говорителите-тя е най-доброто възпроизвеждащо тяло. Думата horn означава рог и е използван още отпървобитните хора като акустичен усилвател за техните викове.Хорната най-общо ти дава възможност да чуеш звуковите картини най-близко до реалните..При нехорното оформление говорителя върти около себеси голяма част от въздуха който трябва да излъчи напред като звукова вълна.Само с Хорни може да се достигне до 10-20 хц със сравнително равен честотен ход-при останалите колони , от 70 хц надолу се забелязва тежко задъхване .


Колко струват усилията да правиш Хорни ? Какво ти дават Хорните ?

Да правиш хорни е изкуство и житейска съдба.С моя приятел,партньор и главен конструктор Аспарух имаме ателие , в което творим и конструираме Хорни.Ателието ни се казва Етераудио. Хорните се правят от същите материали , от които се правят и другите колони , а нещата по който се различават , не подлежат на замерване и спецификация-имам предвид детайли, сцена, въздух или това, доколко настръхваш...

Кой за теб са най-добрите в областа на звука ?

Lowther,AER,Accuphase,Wavac,Cary,Jeff Roland,Grado,Stax,Passlab,Audionote,Wilson,Mbl,Avangard,Linn,Zingali, Shozo Kinoshita,McIntosh,Zanden....и много други.Като цяло Hi-End се води от японците и по-подробно може да се намери информация на www.exoticaudio.org.

Би ли озвучил клуб с хорни ?

Да , разбирасе.Единственият такъв у нас е Black Box със система Function One.

Трябвали да си грандоман , за да реализираш грандиозни проекти в областа на звука ?

Не , но поне трябва да си максималист.

Как виждаш развитието на звуковите технологии в бъдеще ?Накъде се движат и кои са хоризонтите , към които се стремят световните производители ?

Световните производители се стремят единствено към технологиите, които ще им донесат по-голяма печалба при по-малки разходи , което води до производство на некачествени продукти.Въпреки това истината бавно и сигурно изплува на хоризонта , а тя е че качесвните аудиокомпоненти се правят в повечето случаи от малки независими манифактури , които могат да си позволят да не се съобразяват с днешния маркетинг.







Тази статия идва от bgaudio.org
http://www.bgaudio.org

URL на тази публикация е:
http://www.bgaudio.org/modules.php?name=News&file=article&sid=102