Не сте се регистрирали? Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
Регистриран на: Aug 03, 2004 Мнения: 1194 Местожителство: Sofia
Пуснато на: Пон Мар 24, 2008 4:05 pm Заглавие:
Понеже виждам че има неясноти, ще се опитам да обясня малко по-простичко ситуацията със стаите и отраженията.
Да приемем че слушате коцерт на открито. На средата на една поляна има разположен духов оркестър. Звукът който достига до вашите уши е изцяло само директната вълна. Абстрахираме се от отразената от земята вълна. Звукът който се чува обикновено е описван като плосък или сух. Няма го чувството за обемност.
Сега да предположим, че слушаме същият духов оркестър, този път в затворено помещение. Звукът веднага бива характеризиран като обемен или пространствен. Това се дължи на отраженията от околните повърхности. Тези отражения пристигат до човешкото ухо с известно закъснение и те създават усещането за пространственост.
Отразявайки се от дадена повърхност част от енергията на звуковата вълна се губи. Каква част се отразява и каква се губи зависи от свойствата на материала на съответната повърхност. Когато повърхностите са силно поглъщащи почти цялата енергия се връща в обратно. В точката на слушателя се сумират директната и отразените вълни, които са със случайна фаза една спрямо друга. резултатът е показан от Краси Йончев в няколко други теми, а именно огромни нелинейности в АЧХ ( или още известен като ефект на комб филтър ). Това за което се говори е третирането на зоните от които се получават първите ( или ранни ) отражения, тъй като те са загубили най-малко от енергията си и се сумират с най-голяма тежест при формирането на крайното АЧХ.
Това което се опитвам да обясня е че напълното елиминиране на отраженията в едно помещение ( а именно създаване на безехово такова ) не е целта на занятието. Целта е получаване на помещение за слушане с подходящи акустични параметри и освободено от паразитни ефекти като ехо, модални резонанси, комб филтриране и др. _________________ aka. Demon
Регистриран на: Mar 15, 2007 Мнения: 92 Местожителство: София
Пуснато на: Сря Авг 27, 2008 8:15 am Заглавие:
@ stefanyovev
Точно това се опитвам да обясня от началото на темата: комбинацията от аудио-система + помещение трябва да възпроизвежда акустичната среда, в която е направен записа, а не "да създава" реверберации, комб-филтрации и въобще да се намесва по някакъв начин към вече записаните детайли. Как иначе ще се надяваме да получим аудио-усещането, че се намираме на огромен стадион или сред планински хълмове, ако това, което чуваме са винаги отраженията от стаята ни?
Как ще се надяваме да получим усещането за пространствена локализация на даден инструмент/звук, ако освен двата аудио-лъча (по един от всяко озвучително тяло) имаме по още 10-тина техни отражения от стените, пода и тавана, всяко с различно времезакъснение, сила и насоченост?
@Ivo_Hristev
Създаването на перфектна безехова камера не е необходимо. Достатъчно е "свалянето" на амплитудата на първите (ранни) отражения с 30-40 или малко повече dB, при което те вече нито се чуват, нито влияят съществено при формирането на звуковата картина. Защо не се чуват, макар че реално присъстват в някаква степен, е въпрос на отделна тема, свързана с психо-акустиката, според която един силен сигнал "маскира" по-слабия както в честотен, така и в темпорален (времеви) аспект...
При формирането на звуковата картина обаче изискванията са по-тежки - колкото и да не чуваме (поради свеждането им до достатъчно ниско ниво) отраженията, те все пак интерферират с основния сигнал, "повреждайки" информацията за пространствена локализация, която той носи. Субективно това се усеща като "разфокусиране" на звуковата картина и "размиване" на точното място на инструментите и звуковите източници от възпроизвеждания сигнал. Тук тънкият момент е пак да сведем този неприятен ефект до поносимо ниво.
Мисля, че с въпросното помещение тези задачи са изпълнени в много голяма степен, без излишно оскъпяване, без влагане на някакви "извънземни" и ултра-скъпи технологии, и по начин, по който всеки може да си го позволи, стига да иска...
А за хора, които разполагат или смятат да се оборудват с адуио-техника за 4000-5000 лв., такава обработка на помещението ми се струва абсолютно задължителна - в противен случай, просто всеки "спестен" от това лев ще им се върне "тъпкано", карайки системите им да звучат като такива за 40-50 лв...
Регистриран на: Aug 12, 2004 Мнения: 199 Местожителство: Кюстендил
Пуснато на: Сря Авг 27, 2008 9:17 am Заглавие:
Благодарение на Весо в понеделник се запознах с Дани и неговата стая. Когато влязах вътре имах чувството че съм в някакво акустично стерилно помещение и определено ня бях кой знае колко позитивно настроен към звука, който ще може да се чуе там. Това чувство се изпари за части от секундата в момента, в който Дани пусна Роджър Уотърс. При все че слушахме едни двулентови басрефлекси 18 литра (най-добрия басрефлекс който съм слушал) се разкри умопомрачителна сцена. Невъзможно е да локализираш ОТ ако не ги виждаш. Поради факта че това е нещо, коренно различно от звука, който сме свикнали да слушаме ще спра да описвам и коментирам чутото. Сами знаете че най-добрия тестер са собствените ни уши и смятам че всеки от нас трябва да ги подложи на това усещане.
В моя случай използването на бас трапове е задължително и със сигурност третирането на тази стая няма да може да ми помогне достатъчно, но определено се замислям че истината за пореден път е някъде по средата и с бастрапове, каквито прави Краси Йончев и допълнението от Дани може наистина да се пренесеме в света на музкалните приказки . Дай боже всекиму.
Регистриран на: Sep 11, 2004 Мнения: 2573 Местожителство: София
Пуснато на: Сря Авг 27, 2008 10:14 am Заглавие:
Е, не ми казвай, че басрефлексите свирят по добре от твоите колони...
вземайки предвид дори помещението...
Аз също съм ходил там, но не бях впечатлен, да, звукоизолирано е, но двулентовата система изяжда голяма част от динамиката...
Добре, че Уотърс е записал албума си качествено _________________ Inspiration Audio IDS AG Department of High Tension Works
Регистриран на: Aug 12, 2004 Мнения: 199 Местожителство: Кюстендил
Пуснато на: Сря Авг 27, 2008 10:22 am Заглавие:
Е, определено не свирят толкова добре, но останах много приятно изненадан. Детайла, динамиката и фундамента на двата кубика в нас са на доста по-добро ниво, проблема е че не мога да отнеса систамата си там за да я чуя. Плаша се ако си докарам стаята до такова състояние как ще се осмелявам да пускам музика
Регистриран на: Sep 11, 2004 Мнения: 2573 Местожителство: София
Пуснато на: Сря Авг 27, 2008 10:34 am Заглавие:
Ами със същото чувство като на тоя, дето натиска копчето за взривяване на атомната бомба на полигона _________________ Inspiration Audio IDS AG Department of High Tension Works
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа Иди на страница Предишна1, 2
Страница 2 от 2
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети