Не сте се регистрирали? Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
Регистриран на: May 18, 2006 Мнения: 218 Местожителство: Sofia
Пуснато на: Съб Фев 23, 2008 10:08 am Заглавие: Колко важна е акустиката всъщност?
...и питам се аз, колко ли от вас наистина осъзнават важността на акустичното пространство? Колко ли от вас могат / не могат да се примирят с факта, че:
- АЧX, в почти целия си слушаем диапаозн, е с толеранс +/-30dB, което не е прецедент а нещо "нормално" и се дължи на модалните резонанси и лошите акустични интерференци.
- Този толеранс се дефинира както амплитудудно, така и честотно спрямо слушателското място и местоположението на ОТ в акустичното пространство, и независимо от това винаги ще чуваме едни честоти за сметка на други.
- Тези акустични аномалии имат минимална връзка с типа озвучително тяло и никаква спрямо останалата част на аудио системата ви. Дори и със супер ултра мега хипер гига яка система сте изправен пред законите на акустичното пространство.
Ето и един много добра отправна точка за това колко лошо може да бъде положението в едно посредствено акустично пространство (стая от панелен жилищен блок) и как може / трябва да бъде в същност.
Какво мислите по въпроса и как оценявате важността на акустичното пространство? Моля, обосновете се. _________________ Acoustic Waves
Последната промяна е направена от Krasi Yonchev на Нед Авг 24, 2008 10:55 am; мнението е било променяно общо 1 път
Регистриран на: Aug 01, 2004 Мнения: 1953 Местожителство: София
Пуснато на: Съб Фев 23, 2008 10:29 am Заглавие:
Картинката е достатъчно красоречива.
Всички аудиофили, с които съм разговарял, оценяват значението на акустичното третиране, но малък процент от тях са направили нещо в тази насока.
Парадоксално, но факт.
Регистриран на: Jan 09, 2006 Мнения: 348 Местожителство: Пловдив
Пуснато на: Съб Фев 23, 2008 11:59 am Заглавие:
Аз лично незнам какво да мисля.....конкретно по примера (графиките) , накои запалени по аудиото познати се опитват да настройват акустичните си системи полагайки невероятни усилия да постигнат желаните от тях Ф3, Фб и групови, в такъв случай аз винаги се сещам за грозната, но напълно реалистична картинка по-горе. Всички усилия, които полагаме по настройката на ОТ внасят микроскопична промяна в цялостното звучене на фона на това, което може да се постигне ако по-голямата част от работата се прехвърли върху акустичната среда.
Без да налагам мнението си, аз лично предпочитам звученето на скромни бюджетни колонки в обработено помещение пред това на двойка много наточени ОТ в нормално ''непипано'' помещение.
Щрихата в звученето, която може да се получи при преработване на помещението просто не мога да се изстиска от ОТ-а без значение колко класни са те.
Регистриран на: Feb 26, 2005 Мнения: 197 Местожителство: Пловдив
Пуснато на: Съб Фев 23, 2008 11:06 pm Заглавие:
Като един току що прохождащ в аудиото и живота човек(независимо колко опит имаш - учиш се докато си жив) бих казал - значението на акустиката е огромно и го осъзнавам. Хората не биха давали огромни средства з апострояванео на зали и аудитории с определна акустика ако не си заслужаваше нали?
Моята гледна точка - нямам самостоятелно жилище, живея в сравнително консервативно семйство по отношение на музиката(на 2та CD плъра не гледат добре та...), нямам високодоходоносна работа все още та... Трудно ми е да обърна голямо внимание на тази част от озвучаването. За това ще се разпростра върху чергата на която мога да легна - жив и здрав желая да се науча, срещам отзивчиви хора тук, така че смятам да подобря системата доколкото мога, а когато стигна ниво на възможност да променя и помещението в такова за СЛУШАНЕ на музика - е тогава мисля, че също мога да разчитам на вас за подкрепа за да се науча.
Поздрави!
Регистриран на: Aug 12, 2004 Мнения: 199 Местожителство: Кюстендил
Пуснато на: Нед Фев 24, 2008 9:59 am Заглавие:
Сещам се за една реклама на ОТ отпреди 15 години. Наредени 2,5 метра разни усилватели,плеъри, декове и най-отгоре 2 колони с наспис над тях "и все пак последни думата имаме ние". Е да ама не. Какво от това, че се сдобих с ОТ, имащи доста "тежка дума" в аудиото, когато стаята много прилично деформираше всичко. Никой не отрича твърдението, че системата звучи така, както звучи най-нискокачествения елемент в нея. Опасявам се че наповечето от хората нас именно помещението се явява този елемент. Както се сещате, моето освен че не прави изключение, е по-зле от посоченото от Краси по-горе. Много пъти съм изтъквал какво се получи след минимално третиране. Целия този "пропадащ някъде" бас, цялото това налягане липсваха. Ненапразно винаги съм акцентирал на баса защото е най-фрапиращото нещо, което се промени в следствие на 200-те кила вата вкарани в нас
Що се отнася до огромните "гребени" в честотната характеристика на стаята се опасявам,че ги има навсякъде и точно затова сме свикнали с тях и някак си не ни прави впечетление това. Може би точно затова на моменти оставаш неразбран скъпи ми приятелю Краси.Аз също нямах идея какво може да направи едно третиране на помещение, но безсилието ми след като направих системата си ме поведе по правилния път и не съжалявам за нито една стотинка, дадена за акустично третиране. Опасявам се че все повече добивам сили да дам още . Добре че има такива като Краси, които да творят и такива като Иво, дето да трупат панели за да има място къде да си сверяваме ушите...
Регистриран на: Oct 30, 2005 Мнения: 257 Местожителство: Варна
Пуснато на: Нед Фев 24, 2008 10:25 am Заглавие:
Всеки пробвал да подобри дори и по най-семпъл начин акустиката в помещението в което слуша музика, включая и аз, може да отчете ушевадното подобрение - не само в изравняване на АЧХ, но и зашеметяващото подобрение на "сцената". Когато акустичното третиране се извърши професионално (от специалист, или с негови напътствия) тогава скокът към по-добро е лъвски! _________________
Последната промяна е направена от AlexKame на Нед Фев 24, 2008 2:03 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Регистриран на: Aug 03, 2004 Мнения: 1194 Местожителство: Sofia
Пуснато на: Нед Фев 24, 2008 1:09 pm Заглавие:
Първо искам да напомня че абсолютно всяко помещение притежава собствени резонанси, та били те и извън чуваемия обхват. Първата картинка не е нещо необичайно - напротив 99% от помещенията които обитаваме и слушаме музика в тях изгледат по подобен начин. Всяка стъпка направена в посока постигането на втората графика драстично подобрява звученето на цялата система. Абсолютно съм съгласен че поставянето на система от висок клас в нетретирана стая е неоправдано. Ефектите "комб филтър" и различното време за реверберация при различни честоти са толкова чуваеми, че обикновено хората извършили третиране на помещенията си са изумени от ефекта в първият момент. Подобряването на звученето трябва да се извършва и в двете направления едновременно. _________________ aka. Demon
Регистриран на: Feb 10, 2005 Мнения: 277 Местожителство: Бургас
Пуснато на: Пон Фев 25, 2008 10:14 am Заглавие:
Моето виждане за акустиката, за акустичната обработка, е че винаги се проявява като необходимост след като се стигнат определени нива в построяването на една аудио система. Никой не започва да обработва акустично , без да е чул сцена, отражения и резонаси ... в стаята в която слуша. Универсални решения няма и както съм писал в един друг форум "Акустика за дъмис не съм срещал". Много хора пренебрегват пренебрегват акустичното третиране но всъщност не разбират какво губят от това което вече имат в аудиосистемата си.
Ако разглеждаме своето "аудиоизрастване" на етапи , това е задължителен етап от целия път. Дебели книги и математика.
Регистриран на: Apr 10, 2007 Мнения: 300 Местожителство: София
Пуснато на: Пон Фев 25, 2008 11:42 am Заглавие:
Може би това е най-голямата ни грешка - слушаме новите или подобрени компоненти на системите, а не отчитаме, че те звучат така единствено и само в помещението, в което са. От тук произтичат много неверни и подвеждащи заключения. Вероятно правилният път е през замерване и евентуално оптимизиране на характеристиките на съответната стая и публикуване на данните заедно с мнения за качествата на съответния аудио-компонент. Тогава ще може да се каже "Това свири така в помещение с такива характеристики" и всеки, в зависимост от характеристиките на собственото си помещение, ще може да си направи поне предварителни изводи.
Регистриран на: Oct 29, 2005 Мнения: 169 Местожителство: Благоевград
Пуснато на: Пон Фев 25, 2008 10:06 pm Заглавие:
Angel Gekov написа:
Може би това е най-голямата ни грешка - слушаме новите или подобрени компоненти на системите, а не отчитаме, че те звучат така единствено и само в помещението, в което са. От тук произтичат много неверни и подвеждащи заключения. Вероятно правилният път е през замерване и евентуално оптимизиране на характеристиките на съответната стая и публикуване на данните заедно с мнения за качествата на съответния аудио-компонент. Тогава ще може да се каже "Това свири така в помещение с такива характеристики" и всеки, в зависимост от характеристиките на собственото си помещение, ще може да си направи поне предварителни изводи.
Според мен тънката работа е замерването. Трябва техника, слух и know how. А това струва пари.
90% от пишещите тук се опитват със подръчни средства да постигнат осезаемо подобрение в звученето. Затова, мисля, че ще е удачно да се споменат примерно 3-4 начина за подобряване на средата за слушане. Така хем ще се насърчи DIY, хем като след това опишат резултатите, много хора ще се запалят.
Например: облицовка на стени и таван с едикакъв си материал с едикаква си дебелина дава едикакви си резултати => подходящ за системи с ценови диапазон: *** -***
Така и хора с бюджетни колони, ще могат да направят нещо по въпроса, пък после като/ако усетят наградата за усилията си - ще продължат и по-нагоре.
А хората с повече финанси могат да се обадят на съответните хора и да получат измерване от професионалисти и третиране според това измерване.
Регистриран на: May 18, 2006 Мнения: 218 Местожителство: Sofia
Пуснато на: Вто Мар 04, 2008 5:09 pm Заглавие:
Rumen Suvandjiev написа:
Картинката е достатъчно красоречива.
Всички аудиофили, с които съм разговарял, оценяват значението на акустичното третиране, но малък процент от тях са направили нещо в тази насока. Парадоксално, но факт.
Парадоксано, но факт - да. Парадокса е дори шокиращ, когато имаме на лице едни от най-добрите ОТ в света и дълги години стаж като рецензант на висококачествени аудио системи и компоненти. На кратко, ето какъв е комнтарът на Джеф Фритц от Ултрааудио след като е оставил акустичното си пространство в ръцене на човек като Тери Монтлик:
Работата по Music Vault бе завършена и а аз си седях в креслото пред моята референтна система, и най-накрая слушах музика. Наслаждавах се на невероятното задоволство породено от факта, че мога да слушам музика в къщи с доза акуратност и реализъм няколко пъти над всичко, което бях чувал до сега не само в собственото ми пространство а и където и да е било другаде: Казано накратко, Music Vault е най-зашеметяващият звуков ъпгрейд, който съм правил някога - много по-голям от всеки единичен компонент ъпгрейд правен от мен през годините, към което причислявам и значителния ъпгрейд от бившите ми озвучители тела Wilson Audio X-1 Grand SLAM Series 3 към сегашнит ми Wilson Audio Specialties Alexandria X-2. Още с отварящата тема на първия просвирен диск знаех, че се намирам в напълно непозната територия - звук, който изкристализирваше с изумителен фокус и неограничена, и съвършенна динамика. В същото време имаше някаква лекота във възпроизвеждането, която напълно отпусна съзнанието и душата ми. Изсмях се със силно задоволство.
За заклетия аудиоофил обаче, моменти като този повдигат повече въпроси от колкото отговори.
Слушането в Music Vault през онази първа нощ ме накара да преосмисля това да бъда аудиофил (дори и рецензант на аудио компоненти), поне в класическия му смисъл. За момент осъзнах какво истинско и огромно усъвършенстване е това съпоставено с тези в миналото, които смятах за значителни. Трябва да призня, че в сравнение с акутичното третиране като това, което осъществих, повечето компоненнти ъпгрейди възпроизвеждат минимални резултати. Акустичния звук е това, което чуваме и изглежда напълно очевидно, но защо тогава аудиофилите са се отнсяли толкова пренебрежително към нея през годините? Акустичното пространство, в което свири аудио системата, е най-критично определяща за качествено възпроизвеждане, не индивидуалните компоненти и кабели, и тяхните "звукови нюанси."."
Регистриран на: Jan 09, 2006 Мнения: 348 Местожителство: Пловдив
Пуснато на: Вто Мар 04, 2008 6:31 pm Заглавие:
Последното изречение от цитата много вярно обобщава всичко и следва всеки запален аудиолюбител (да не казвам по-тежкото определение - ''аудиофил'' ) да преосмисли приоритетите си вървейки по пътя към ''големия'' звук. Интересно би ми било колко от учасниците в този форум примерно имат помещение съответсващо най-малкото на класата на аудио компонентите, които притежават....
Регистриран на: Aug 20, 2004 Мнения: 146 Местожителство: Монтана ( студент в София )
Пуснато на: Вто Мар 04, 2008 8:08 pm Заглавие:
Важността на акустиката за адекватното възпроизвеждане / възприемане на звука стана все по широко дискутиран проблем и затова реших да споделя личнити ми впечатления. Имах възможността да слушам една и съща система преди, по време на, и след акустична обработка на стаята. Първоначално очаквах подобрение предимно в нискочестотния спектър, но не след дълго бях изненадан от факта, че подобрението е в целия честотен обхват. Бастраповете не само стягат нискочестотния, но и субективно променят целия спектър. Безсъмнено акустичното третиране трябва да бъде приоритет при изграждането на една система. Защо иначе да се стремим към линейност при проектирането на останалите компоненти ? _________________ To achieve the possible we have to attempt the impossible!
Галерия
Регистриран на: Apr 10, 2007 Мнения: 300 Местожителство: София
Пуснато на: Вто Мар 04, 2008 10:32 pm Заглавие:
Yoan Petrov написа:
....Безсъмнено акустичното третиране трябва да бъде приоритет при изграждането на една система. Защо иначе да се стремим към линейност при проектирането на останалите компоненти ?
Особено след като чух как звучи обработено помещение съм убеден, че си прав. Проблемът е в онази отвратителна думичка - КОМПРОМИС. Как да направиш обработка на помещение, което (за жалост) не е предназначено само за слушане на музика, като в същото време запазиш основната му функционалност, а хората, които ти идват на гости да не гледат домакинята с поглед, в който се чете "Разбирам те, всеки луд с номера си, но все пак, как го позволи?"
Регистриран на: Mar 15, 2007 Мнения: 92 Местожителство: София
Пуснато на: Вто Мар 04, 2008 11:07 pm Заглавие:
Като продължение на мисълта на Ангел - може би е време да въведем нов термин/специалност/занаят, нещо от сорта на "дизайнерско акустично третиране", или "естетическо", "камуфлажно", "многофункционално" (с двойно предназначение акустично третиране...
Така ще слезем по-близо до реалността, гостите няма да гледат странно домакините, а и все по-широк кръг любители ще се замислят в правилната посока.
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа Иди на страница 1, 2, 3Следваща
Страница 1 от 3
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети