Не сте се регистрирали? Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
това с завесите е отдавна известно много добре фунцкиниращо.дебел плюш е идеалния вариант.ако е на релса(здрава) ще може да се движи в удобно положение за теб.също и плюша може да убие притока на светлина,което е неоценимо при гледане на филми и после да се пусне светлината отново.
вратата каква е? достатъчно здрава ли е? при мен дори при съвсем тихо слушане обикновената врата се опитва да приглася .може просто помещението да е кофти,но е добре да се има предвид. секцията ще дрънчи постоянно ако не е демпната (на .мечтата ми е за стоманени стелажи(тръбни или прифили) с рафтове от стоманена твърда мрежа.това може да се обвива от релса с плюш и да е неутрално в стаята. _________________ "на едно ухо му трябва едно тъпанче,на една хорна и трябва един фулрейндж и всичко е цялостно и пълноценно"
Регистриран на: Aug 03, 2004 Мнения: 1194 Местожителство: Sofia
Пуснато на: Пон Окт 27, 2008 12:11 pm Заглавие:
Мисля че тук е мястото да изясним въпроса с пердетата. Сами по себе си едно ( или няколко ) перде НЕ решава проблема. Тук има данни за различни материали. Прави впечатление, че пердето работи основно за високи честоти. Целта на третирането което Нанко си е поставил за цел е широколентово третиране, или поне аз с такова впечатление останах. _________________ aka. Demon
само за прозореца имах предвид ,за да се избегнат тухлите.иначе за стени може да се сложи 30 - 40 мм дунапрен на разстояние 40-60 мм от стените на дървени рамки и на 30-40 мм отпред да върви дебелата завеса.имам предвид наистина дебел тежък плюш.ако е и разположен леко вълнисто ще може да разсейва всички високи и средни.
това всичко имаше ефект на затихване до около 200-300 хц( с дунапрените и т.н.).за най-ниските вече практически ще е доста трудно да се направи нещо наистина ефективно.като за начало е хубаво ако може Nanko Rusev да кажеш наистина как е сега звука.кое е добре и зле като честоти.иома ли някакви пикове и други гадории(както при мен) и как се проявяват.при звукопоглъщането аз разбирам 2 подхода.единия(с завесите и траповете) да се "погълне звука".другия е да се получи разчленяване(каквато е и идеята на огромните пирамидални структури в безеховите камери) на вълната(ако е ниска и много ниска) и поглъщането им в последствие.в сайта на стив декърт разглеждах подобни решения. http://www.decware.com/myroom/screen0.htm
тук няма тежкото депване по стените,но се виждат бастраповете. _________________ "на едно ухо му трябва едно тъпанче,на една хорна и трябва един фулрейндж и всичко е цялостно и пълноценно"
Регистриран на: Aug 03, 2004 Мнения: 1194 Местожителство: Sofia
Пуснато на: Пон Окт 27, 2008 1:57 pm Заглавие:
horn_power написа:
може да се сложи 30 - 40 мм дунапрен на разстояние 40-60 мм от стените на дървени рамки.
Дунапрена ( както неведнъж сме коментирали тук ) не е оптималния вариант. Той върши някаква работа, но да си виждал публикувани коефициенти на звукопоглъщане на дунапрен?
horn_power написа:
ако е и разположен леко вълнисто ще може да разсейва всички високи и средни.
Ефекта от "къдриците" на пердето е минимален и пренебрежим в сравнение с поглъщането му.
horn_power написа:
другия е да се получи разчленяване(каквато е и идеята на огромните пирамидални структури в безеховите камери) на вълната(ако е ниска и много ниска) и поглъщането им в последствие.
Страхувам се че не си разбрал принципа на безеховата камера. Клиновидните форми се използат за да се намали акустичния импеданс който "вижда" вълната. Ефекта на "разпръскване" се нарича дифузия и е слабо приложим за толкова малки разстояния между слушателя и стените ( или по-точно е приложим само за високи честоти ) . _________________ aka. Demon
наистина дадох само примерна идея.Ivo_Hristev напълно си прав .просто идеята за неутралност на помещението е изключително примамлива,но реализацията е трудна.
доколкото знам трябва да има едни повърхности ,които да отразяват и други ,които да поглъщат ,за да се постигне оптималния ефект.аз смятам ,че най-добре е да се погълне всичкия нежелан звук,но практически изпълнението на тази задача е трудно достижимо.в повече случаи не се борят с акустиката ,а я ползват с цел .пример беше сайта с вградената в пода суб хорна.там стаята беше направена изцяло с аудиoфилска насоченост.не знам там с какъв звукопоглъщащ материал е направено,но смятам,че едно пълно затихване би било най-доброто за добра звукова картина.
според мен всеки говорител(фулрейнжд) или много лентова система е създадена самостоятелно да работи за звука,а не да се разчита на отражения и ефекти от помещението.
бих искал Ivo_Hristev да дадеш някакви практически насоки,защото искам да си обогатя и собствените знания.явно безеховата камера не съм я доразбрал като идея _________________ "на едно ухо му трябва едно тъпанче,на една хорна и трябва един фулрейндж и всичко е цялостно и пълноценно"
тъй като вече е отделна тема,нека да уточня моята гледна точка по нещата и да обсъдим практическото diy бюджетно приложение на различни варианти за подобряване на акустиката на стаята.
преди време видях пост на краси йончев ,в който той каза,че акустиката трябва да е неутрална.идеите за дунапрена и дебелите плюшени завеси (15мм) е взимствана от стари публикации,които надали биха дали достатъчна яснота по настоящите проблеми.с шумовете и акустичните дефекти вътре в помещението борбата е нелека задача,но проблем биха били и шумовете отвън.това е една от основните причини поради ,която имаше предложение на една стая прозореца да се зазида и да се обработи помещението.при концертните зали в зависимост от много фактори се избира акустичното оформление и при многоцелевите такива се ползват преместваеми плоскости/пана и др за да се нагоди акустиката.
Ivo_Hristev ,би ли дал инфо има ли смисъл да се прави подобно разграничаване в подхода при обработка на стаята в зависимост от слушана музика като стил или все пак можем да открием философския камък и някакво акустично оформление да се преборим за неутралитет в помещението за слушане.
аз смятам,че наистина стъпките за обработката на едно помещение е първо да се "чуе" самото то - без музика.например всякакви шумове от компютър ,климатик,врати ( ) и други.както и кухини в помещението(над гардероби
след това идва и частта с прослушване на дефектите на помещението и накрая с обработката.
при мащабни демпвания най-лошото ,което може да се получи е да се погълнат добре високите,средите...мидбаса... и накрая да останат само най-ниските .тогава всичките усилия отиват на боклука.
има ли смисъл от големите бас трапове в форма на рулони като този http://www.stereodan.com/images/stereo_new/5.JPG но с височина до тавана?
Ivo_Hristev наистина изключително много ценя мнението ти и бих се радвал да дадеш насоки _________________ "на едно ухо му трябва едно тъпанче,на една хорна и трябва един фулрейндж и всичко е цялостно и пълноценно"
Регистриран на: Oct 03, 2008 Мнения: 14 Местожителство: Атина, Гърция
Пуснато на: Чет Окт 30, 2008 4:05 am Заглавие:
Според таблицата коефициента на поглъщане на 1 см шперплат е 0.28!!! Толкова горе-долу е и коеф. на 10см каменна вата! Възможно ли е да се прикрепят плочи от шперплат към тавана и върху тях да се залепи 3-4см пяна и цялата тази конструкция да поглъща почти толкова колкото нормален акустичен панел с дебелина 10-15см?
Кои стилове музика искат по-обработена стая? --> повече dead room....
Регистриран на: Aug 03, 2004 Мнения: 1194 Местожителство: Sofia
Пуснато на: Чет Окт 30, 2008 9:43 am Заглавие:
Шперплата има този коефициент, но за ниски честоти. Освен това подозирам че измерването е направено като шперплата е отделен на разстояние от стената. Същият може да се използва за мембранни поглътители, но имайте предвид, че същите работят в тясна честотна област. _________________ aka. Demon
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети