Не сте се регистрирали? Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
Пуснато на: Пет Окт 31, 2008 10:27 pm Заглавие: Тази "лоша" резонасност на конструкциите при Хорни
Естеството на конструкциите при Хорни и ТЛ, особено при хорните, предполага отвореност и свобода.
Именно тази свобода, отвореност и интегритет на големия звук са основата на легендарно превъзходното им МУЗИКАЛНО поведение, излъчване, въздействие ...
Не говоря за модели претендиращи за 40 херца и скопени до степен устата да изглежда като хипертрофирал басрефлексен отвор.
Ние трябва критично да се отнасяме към сигналите и внушенията постъпващи към нашите сетива от околния свят; трябва да виждаме повече, отколкото гледаме; трябва да сме господари, а не роби.
Абсолютно безрезонасна конструкция ? ... ok, не зная за вас, но за мен това звучи като 'препариран звук', 'dead man walkin, 'убих кучето' ...
Добре, правим елементите на една конструкция максимално дебели, колкото финансите позволяват, или колкото на някакъв "гуру" му е текнало да ни каже. Оребряваме, спъваме, стягаме максимално ... и какво ? Какво в крайна сметка постигаме когато правим това ?
Моят личен отговор: Let the Music Play _________________ What this world needs is a good 5 Watt amplifier ~ Paul Klipsch
Регистриран на: Oct 25, 2005 Мнения: 1536 Местожителство: Варна
Пуснато на: Пет Окт 31, 2008 10:33 pm Заглавие: Re: Тази "лоша" резонасност на конструкциите при Х
Аз съм графата "Тъп съм не знам" ама мнението ми е колкото може по-малко компромиси, пък нека стените да са дебели и колоните тежки _________________ Обичам всичко това, заради което другите ме мразят!
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 1919 Местожителство: София
Пуснато на: Пет Окт 31, 2008 11:38 pm Заглавие:
Да ако говориме за контрабас резонанса на тялото придава душата на инструмента, но при хорните и ТЛ-а колкото по-малко добавени привкуси толкоз по-добре. _________________
CHE
Born Ernesto Guevara de la Serna 14 June 1928 Rosario, Argentina.
Executed by a US-trained Bolivian soldiers in La Higuera on 9 October 1967.
Регистриран на: Feb 10, 2005 Мнения: 277 Местожителство: Бургас
Пуснато на: Съб Ное 01, 2008 12:02 am Заглавие:
Съвсем е едно да трепти тялото на музикалния инструмент , както казва Боби по-горе , друго е да ти бие на кашон ОТ
От едното очакваме точно определено звучене а от другото - всичко. И как ще определим да ни резонира като виола когато свири или като на тъпан, това ОТ ?
Аз лично гласувам за безрезонансна конструкция , нека говорителя извади на показ всичко което може, тогава и ще го оценим качествено,
все пак това е източника, не акустичното оформление.
Регистриран на: Aug 25, 2005 Мнения: 332 Местожителство: Горна Оряховица(студент Варна)
Пуснато на: Съб Ное 01, 2008 1:18 am Заглавие:
След като поработих година върхо точно този проблем, като направих маите хорни :
Както преди така и сега продължавам вече и от опит да твърдя ,че колкото повече се мъчим да контролираме едно тяло , толкова то повече ни се изплъзва между пръстите и се гъне .
Защо просто да не му създадем обстановка да си развива гласът , вместо да му притискаме вратлето отвът границите на позволеното .
Дълбок респект и уважение към всички ви !
Поздрави: Момчил
Е, друго си е рекламното клише, че едно ОТ се разработвало като "фин музикален инструмент" , което е пълна глупост.
Е ако не влажиш старание, умение и любов в работата обикнвено резелтата е лош
Така е, аз обаче визирах конкретно Sonus Faber, които имат за мото именно това изречение. А те си правят корпусите точно обратното, според правилата за конструиране на качествени ОТ, но твърдят друго, за това писах по-горе. Но тук се говори за хорни и ТЛ, така че там положението е друго, аз само дадох пример как може неправилно ( а и умишлено може би ) да се ползва едно клише.
Поддръжник съм повече на идеята, че хорните трябва да са със здрави стени, нерезониращи, за да се получи качествен вълновод. От друга страна, нашите човешки излъчватели на говорния апарат, както и приемниците ни - ушите ни, са направени от гъвкави тъкани и си вършат работата перфектно. Тогава това значи, че ако не можем да ги направим здрави и безрезонансни чрез повишаване на якостта и твърдоста и липсата на възможност за вибрации, обратният подход, както е направил това Създателя, може би също би бил успешен. Гъвкави стени с гладки повърхности, които да не оцветяват чрез излишни резонанси звука, но да водят звуковата вълна без загуби през вълновода. Под гъвкави имам предвид нещо като структурата на ушната мида, със същата твърдост ( или по-скоро стегнатост) и свойства като материал. Не знам дали има някой друг, който да е мислил над този въпрос подобно на мен, аз все още съм раздвоен относно начина на премахване на резонансите. Но при всички случаи да се остави тялото на хорната да си резонира, това значи да си внася каквото и скимне от себе си като звуци и призвуци. Или много твърда, за да не резонира, или от демпфиран материал, за да обере резонансите. Резонансите са нужни на корпусите на музикалните инструменти, където въпроса със звукоизвличането стои другояче. Всеки лютиер го знае това.
Регистриран на: Aug 01, 2004 Мнения: 1953 Местожителство: София
Пуснато на: Съб Ное 01, 2008 11:53 am Заглавие:
Аз глсувах с "НЕ" защото във въпроса присъства фразата "на всяка цена", пък и защото безрезонансната конструкция е нещо непостижимо.
Всеки материал има собствен резонансен спектър и единственото, което можем да направим по въпроса, е да потърсим материал, който да подхожда като характеристика на нашата конструкция.
За дебелина на стените трябва да се търси оптимум, също съобразен с конкретната конструкция, както и с вече избрания материал.
Много аудиофили подхождат хитро към въпроса, оставякйи конструктивна възможност да се удебеляват стените, докато се постигне желаният резултат.
Steliyan Stoyanov написа:
Аз пък си мислех за полимерни материали залепени по дължината на рупора. Или битумно-полимерни. Вие какво ще кажете
Това е най-ефикасният начин да изчезнат басите при хорните.
За TL нещата се решават с точно подбрано и разположено количество вата.
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 1919 Местожителство: София
Пуснато на: Нед Ное 02, 2008 12:32 pm Заглавие:
Audiomaster написа:
...
Сега като спомена човешкото ухо се сетих за митбъстърс и различните им опитите с балистичния гел. Представих си ОТ направено от този материал или пластелин.
_________________
CHE
Born Ernesto Guevara de la Serna 14 June 1928 Rosario, Argentina.
Executed by a US-trained Bolivian soldiers in La Higuera on 9 October 1967.
Регистриран на: Jan 13, 2005 Мнения: 730 Местожителство: Sofia
Пуснато на: Пон Ное 03, 2008 9:55 am Заглавие:
Според мен безрезонансно тяло може да се направи от много дебел дунапрен или някаква микропореста гума. Друг е въпроса как ще звучи. Според мен в резонанса няма нищо лошо стига да е изведен извън работната област на тялото (доколкото е възможно, токава пак ще има хармоници, ама те са цвета на нещата.
Изключително съм доволен от резултатите от анкетата
----------
Да 47% [ 24 ]
Не 25% [ 13 ]
Не мога да преценя (не че съм тъп, но нищо не разбирам) 27% [ 14 ]
---------- _________________ What this world needs is a good 5 Watt amplifier ~ Paul Klipsch
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 1243 Местожителство: Sofia
Пуснато на: Вто Мар 17, 2009 8:53 am Заглавие:
При хорните действително трябва да сме много внимателни с действието си върху "безрезонансността" на конструкцията. Опастността да умъртвим и музиката е реална.
Но за ТЛ-там нещата са еднопосочни-"мъртвия" корпус кара баса да бъде естествен, контурен и дълбок, а средите чисти и без оцветяване. Там има и един майсторлък с ватата
Създаването на добро озвучително тяло действително не е лека задача.
На Аудионот(Хм, винаги съм се чудел защо нямат широколентови озвучителни тела ) действително се акцентира на музикалността на конструкцията-и резултата действително е много добър.
Oт друга страна фирми като Sonus faber, Avalon и много други акцентират на борбата с резонансите- и пак резултата е великолепен.
А пък нали ние сме си DIY-ери-всеки прави нещата както на него му харесва и както може..но е хубаво да се сравняваме и върховите индустриални постижения...защото може да загубим реална преценка на това което правим
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 1863 Местожителство: София
Пуснато на: Пет Мар 20, 2009 4:20 pm Заглавие:
oceanman написа:
При хорните действително трябва да сме много внимателни с действието си върху "безрезонансността" на конструкцията. Опастността да умъртвим и музиката е реална.
Но за ТЛ-там нещата са еднопосочни-"мъртвия" корпус кара баса да бъде естествен, контурен и дълбок, а средите чисти и без оцветяване. Там има и един майсторлък с ватата
Създаването на добро озвучително тяло действително не е лека задача.
На Аудионот(Хм, винаги съм се чудел защо нямат широколентови озвучителни тела ) действително се акцентира на музикалността на конструкцията-и резултата действително е много добър.
Oт друга страна фирми като Sonus faber, Avalon и много други акцентират на борбата с резонансите- и пак резултата е великолепен.
А пък нали ние сме си DIY-ери-всеки прави нещата както на него му харесва и както може..но е хубаво да се сравняваме и върховите индустриални постижения...защото може да загубим реална преценка на това което правим
Авалон - едно от най-големите недорозумения което съм слушал , да не говорим ,че притежавам говорители използвани в най-скъпият им модел 160 000лв -Етон , почукваш Авалон в долния край -всичко ок , почукваш колоната в горноя край и слушай какво става ,резултата е плачевен. _________________ Etheraudio
BGaudio
Metropolisaudio
Министерство на Звука
.......срещу ми мишки църкат
като ме видят , познай къде си бъркат.
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети