Не сте се регистрирали? Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
Регистриран на: Jun 29, 2006 Мнения: 42 Местожителство: София
Пуснато на: Сря Юли 19, 2006 8:56 pm Заглавие:
Не съм слагал бастрапове в помещението.Няма място по ъглите на помещението за да слагам бастрапове.Мислиш ли, че ми е лесно да се боря с жена ми, която (съвсем нормално) иска да е подредено в хола.Освен това повечето ми апаратура е по ъглите както и ТV-то, но аз си мисля за друго.От както се занимавам с това мое хоби бих са идвали доста приятели и непознати да слушат в нас.Естесвено на едни се харесва звукът ,на други не.Това е съвсем нормално, но има нещо което не го мисля само аз в тази стая като че ли има много добра "сцена", по какъвто и да е начин да разбирате тази дума, т.е. нещо ми помага да нямам лош звук.Ровейки се из нета намерих обяснения и от Дж.Кардас и от В.ден Хул и от Уилсън Аудио за необходимите пропорций на помещението ,в което слушаме.Те са следните и са ни оставени от древните гърци:
1:1.6:1.6
Ако вземе за база височината на помещението ,в случая при мене 2.2 метра и използваме тази ф-ла се получава следният резултат:
2.2:3.52:5.63
Реалните величини при мене са височина - 2.2 м. ,широчина - 3.3 м., и дължина - 5.33 м. т.е. доста съм близко до това сечение.Аз живея в къща и тя е построена преди аз да се родя.Всичкото това го написах ,защото смятам ,че четвъртият музикален инструмент така да се каже ,е помещението в което слушаме музика (Source - CD/грамофон, усилвател, озвучашащи тела ,помещение - станаха 4).Пак повтарям при мен не е "върхът на сладоледа".Но може би тези размери ми помагат да няма "бумтене" в помещението.btw ,когато слушах с B&W DM603 имах малки проблеми в това отношение, но от както съм с хорни - няма.Но мога да дам пример за изработка на бастрап, във всъщност това е много елеметарно.Ето пример за изработка на бастрап като има много добро теоритични обяснения в този сайт.
Ето и малко снимки:
Регистриран на: Aug 03, 2004 Мнения: 1194 Местожителство: Sofia
Пуснато на: Чет Юли 20, 2006 8:39 am Заглавие:
Това е доста интересно потвърждение на една много стара истина - истината за златното сечение.
Аз пък се надявах да чуя разликата между помоещение с и без хелмхолцовите резонатори...... _________________ aka. Demon
Регистриран на: May 18, 2006 Мнения: 218 Местожителство: Sofia
Пуснато на: Чет Юли 20, 2006 7:28 pm Заглавие:
Rammstein написа:
няма място по ъглите на помещението за да слагам бастрапове
Забравяш хоризонталните ъгли по тавана, които са толкова ефективноо място за бастрап / хелмхолц (диаграмата за резонаторите ти е леко наивна поради факта, че всички моди имат висока амплитуда по ъглите и точно това е предпоставката за ефективно демпване с хелмхолц), колкото и вертикалните. А от естетическа и практична гледна точка са дори и по-доби.
Rammstein написа:
тази стая като че ли има много добра "сцена"
Като че ли, но замислиш ли се за комбо филтрирането, причина от ранните отражения, и за създаваната поразия от тях "върху сцената", почваш наистина да губиш увереност. Не я отдавай на мнималното дефлектиращо действие от резонатора, не я отдавай и на:
Rammstein написа:
необходимите пропорций на помещението, в което слушаме
Както искаш го разбирай, но златната пропорция на древните гърци, както и съществуващите други "уникални" пропорции, помагат на сцената само с уравновесеното ревърб време. С нея или без нея ранни отражения ще имаш. С нея или без нея модален резонанс, минимуми / максимуми пак ще имаш. С нея или без нея положението е толква зле, че дори и не подозираш. Казвам ти го, защото съм точно в среда с такава пропорция (даже по-близка от твоята). В момента, в който абсорбирах ранните отражения от стените и тавана (задължително първо него) - разбрах що е сцена и какво съм изпускал преди това. А то е много, повярвай. Който не е чул, той не е разбрал.
Rammstein написа:
може би тези размери ми помагат да няма "бумтене" в помещението
До известна степен си прав. Помагат ти за по-уравновесена дистрибуция на модите и да нямаш много натрапчива разлика от една пикова честота до друга такава. Все пак, нелинейности имаш - и от моди и от акустична интерференция. В крайна сметка се получава, че дори и с златната пропорция имаш разлики (достигащи 30db! - поправи ме, ако мислиш че греша) в нискочестотното разпределение. Просто пиковите честоти са по "уравновесени" на теория, но направиш ли анализ няма да останеш много очарован.
Rammstein написа:
мога да дам пример за изработка на бастрап, във всъщност това е много елеметарно
Или аз съм те разбрал погрешно, или наистина прилагайки снимките на туб трапа (примитивно широколентово решение) твърдиш, че изработката на кaчествен широколентов бас трап е толкова елементарно? Правил ли си някога въобще? Ако си, трябва да знаеш:
Ей на тази мисъл попаднах скоро във форума (не се сещам за автора и, но се надявам да няма грижи с циирането и) и е 100% вярна не само в конкретния случай, но и в действителност със почти всичко останало - "На теория, между практика и теория няма разлика, но на практика има"
Последната промяна е направена от Krasi Yonchev на Вто Юли 25, 2006 7:16 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа Иди на страница Предишна1, 2
Страница 2 от 2
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети