Не сте се регистрирали? Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
Регистриран на: Oct 12, 2005 Мнения: 64 Местожителство: Стара Загора
Пуснато на: Вто Окт 24, 2006 8:46 pm Заглавие:
Благодаря за информацията.
Може би ако се подчертае, че това са версии, които са се разпространявали свободно, няма да има проблеми. И все пак остава факте, че не всички са така съвестни.
Сега имам няколко въпроса...
На няколко места беше написано, че индуктивно натоварената предавателна линия наподобява в известен смисъл басрефлексното оформление. Ако някой е имал възможността да сравнява индуктивно натоварена и класическа TL, би ли исподелил впечатленията си.
Тъй като се запалих по това акустично оформление реших да направя една проба (имам желание да реализирам такова тяло, но няма време и ще си остана само с пробата поне година - две).
Та ето резултатите от опита със стесняваща се TL:
Направих проба и с индуктивно натоварена TL:
В моите проби с избрания от мен говорител ML TQWT слезе до много по-ниска честота от класическата TL, при това по-гладко в обхвата на ниските четоти. Смятам и двата вариянта за приемливи (ако имате друго мнение, моля споделете го), но начинът, по който мембраната се връща в спокойно състояние не ми харесва. Надявам се, че има начин да се избегнат трептенията в хода "по инерция" на мембраната (след края на импулса).
Въпросите ми към двата дизайна са:
- Индуктивно натоварената TL ще има ли басрефлексово звучене и заслужава ли си да се избере заради по-ниската гранична честота?
- Кое е за предпочитане - по-ниския, но по-бърз спад на АЧХ или не толкова ниския, но плавен спад?
- Заслужава ли си един бъдещ проект въз основа на тези примерни дизайни? _________________ If you read this line, remember not the hand that wrote it.
Remember the verse, songmaker's cry, the one without tears...
Последната промяна е направена от dimithehunt на Сря Окт 25, 2006 9:14 am; мнението е било променяно общо 1 път
Регистриран на: Oct 12, 2005 Мнения: 64 Местожителство: Стара Загора
Пуснато на: Сря Окт 25, 2006 9:19 am Заглавие:
Може да се каже, че в последните три седмици изчетох всичко което ми попадна. За жалост не намерих нищо относно такъв проблем със затихването.
Затова исках да обсъдя с имащите опит. _________________ If you read this line, remember not the hand that wrote it.
Remember the verse, songmaker's cry, the one without tears...
Регистриран на: Aug 10, 2004 Мнения: 1467 Местожителство: В.Търново
Пуснато на: Сря Окт 25, 2006 9:47 am Заглавие:
абе сигурен съм че е обсъждано тука , но нямам време да го търся.
най-общо по-плавно затихване по-добре , като се възползваш и от руум лифтинга , означава ще слизаш доста по-надолу .това е хватката.
Аз предпочитам по-плавния ход на честотната характеристиката. За мене по-важна е по-добрата предавателна характеристика (без опашки), дори и това да става за сметка на не толкова ниска долна честота. Действително на практика, в ниските честоти ще има едно повдигане на честотната характеристика, дължащо се на помещението и то може (отчасти) да компенсита този плавен спад.
Регистриран на: Oct 12, 2005 Мнения: 64 Местожителство: Стара Загора
Пуснато на: Пет Окт 27, 2006 11:05 am Заглавие:
oceanman написа:
S0 се мери ЗАД ГОВОРИТЕЛЯ
Всъщност като се разгледа тази част от модела на Кинг, в която тръбата бива разделена на секции, се вижда, че S0 e площта на затворения край, a Sl - на отворения край.
Ако говорителя не е изместен към отворения край, S0 ще е площта зад говорителя.
Двете симулации са правени с един и същи говорител:
Характеристиките са от сайта на производителя, не разполагам с говорителя, за да ги измеря. Както вече споменах, ще стоя на фаза проект още дълго време. _________________ If you read this line, remember not the hand that wrote it.
Remember the verse, songmaker's cry, the one without tears...
Последната промяна е направена от dimithehunt на Съб Окт 28, 2006 9:44 am; мнението е било променяно общо 1 път
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 1243 Местожителство: Sofia
Пуснато на: Пет Ное 03, 2006 9:17 am Заглавие:
Тъй, редно е аз да отговоря на въпроса с две думи...
Приликите на мас-лоудет ТЛ с басрефлекса са косвени. Звука им обаче е доста по-различен от басрефлексния... Имаме линия, имаме отвор, който обаче не е басрефлекс. Той "няма време" да стане пълноценен хелмхолцов резонатор... Реакцията и груповите закъснения са съпоставими с тези на басрефлекса. Поведението на мембраната обаче е по-добро. Ритъма е чудесен и не страда от недостатъците на клсическия бас-рефлекс.
Колкото до сравненията с класическите ТЛ-да, уж слизат по-ниско... Но за най-ниските честоти не е така(сам виж честотите под 20 херца)
При класическа ТЛ реакцията е по-бърза, груповите закъснения са по-малки, контура на баса е по-естествен и подчертан, но по-слаб като цялостно ниво... (при правилна настройка ...)Обаче това е истински четвърт-вълнов резонатор... Рум лифтинга характерен за стаите много по-добре понася на лекия 12 децибелов спад на класическата ТЛ...Тук настройката на линията изисква много "як" чалъм като игра с филтри, нива, вати, конструкции...
Смея да кажа, че на мен ТЛ никога не ми е давала паразитни отклонения на мембраната... Това се получава при прекомерно големи начални площи и прекалено дълга(или къса) линия... Последното откритие ме озадачи напоследък... Но и него си го изясних-параметри на говорителя, площи, дължина на линията)настройка) Тук ролята на конструктора трябва да стане още по-голяма...
Освен симулациите има и нещо друго Казва се интуиция...Някои неща не мога да ги обясня..Мога само да ги направя При четвърт-вълновите конструкции е добре да не се разчита само на симулации, щото понякога лъжат, ако го няма по-горното условие
Конкретно в твоя случай смятам, че си попресилил настройката на тръбата или с площи или с дължина и за това понякога мембраната ти се разхожда "неконтролируемо". В твоя случай е добре да се целиш около 30 херца на -10 дб а не 23-26... Поиграй си и с ватата отново... И говорителчето ти е добро.
Търси, както каза Таслак бързината, живостта, безрезонансността и плавния спад, а не максималния нискочестотен обхват...
Моите предпочитания си остават за класическите ТЛ, реализирани обаче с верния говорител
Но не трябва да се водите от моето мнение. Вкусове различни.
Напоследък пък правя някакъв хибрид между класическа ТЛ и Мас-лоудед... Но това, което ще правя в топовия си проект има комбинации от класическа ТЛ и друга четвърт-вълнова конструкция при това с напълно аеро-динамичен подход, нещо, което не съм го виждал в никоя ТЛ досега... Какво ще се получим-ще видим през първата половина на 2007-ма
Пуснато на: Пон Яну 05, 2009 12:38 pm Заглавие: Worksheets M J King
от седмица се зачетох по TL конструкции и подобни
но никъде не мога да открия worksheets но моделите на M. J. Кing
ако някой може да помогне?
естествено ще ги ползвам с некомерсиална цел - ако вдяна все пак?
10х
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3, 4, 5, 6Следваща
Страница 5 от 6
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети