Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
Nikola Nikolov чете и пита
Регистриран на: Sep 23, 2006 Мнения: 547 Местожителство: СЗ
|
Пуснато на: Съб Авг 02, 2008 11:10 pm Заглавие: |
|
|
....звука през пясъка и....звука през вакуума _________________ Хай Ендността е обратно пропорционална на броя на елементите |
|
Върнете се в началото |
|
|
VanVan чете и пита
Регистриран на: Jun 23, 2005 Мнения: 26
|
Пуснато на: Пон Дек 29, 2008 9:47 pm Заглавие: |
|
|
Ако миниатюрния "пясъчен" проход в транзисторите внася каквато и да била деформация в потока, то какво ли тогава остава да кажем за стотиците метри медна жица, електролити и кантал... _________________ АКО ИСКАШ ДА ОСТАВИШ СЛЕДА, НЕ ВЪРВИ ПО ПЪТЕКАТА |
|
Върнете се в началото |
|
|
Ivan Rachev BG Audio Team™
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 1863 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Дек 29, 2008 10:40 pm Заглавие: |
|
|
VanVan написа: | Ако миниатюрния "пясъчен" проход в транзисторите внася каквато и да била деформация в потока, то какво ли тогава остава да кажем за стотиците метри медна жица, електролити и кантал... | ..пиле някакви съмнения ли те мъчат ? _________________ Etheraudio
BGaudio
Metropolisaudio
Министерство на Звука
.......срещу ми мишки църкат
като ме видят , познай къде си бъркат. |
|
Върнете се в началото |
|
|
VanVan чете и пита
Регистриран на: Jun 23, 2005 Мнения: 26
|
Пуснато на: Пон Дек 29, 2008 11:04 pm Заглавие: |
|
|
Да... Дали точно пясъка и вакуума са the audible difference... _________________ АКО ИСКАШ ДА ОСТАВИШ СЛЕДА, НЕ ВЪРВИ ПО ПЪТЕКАТА |
|
Върнете се в началото |
|
|
Rumen Suvandjiev BG Audio Team™
Регистриран на: Aug 01, 2004 Мнения: 1953 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Дек 29, 2008 11:58 pm Заглавие: |
|
|
VanVan написа: | Ако миниатюрния "пясъчен" проход в транзисторите внася каквато и да била деформация в потока... |
Проблемът е наистина, че е миниатюрен.
Ако трябва да се запознаеш с процесите, които се извършват в него при протичане на ток, без квантова физика няма да се разминеш.
VanVan написа: | ...стотиците метри медна жица, електролити и кантал... |
При транзисторните усилватели да не би да не се използват трансформатори и електролитни кондензатори?
Според мен опитите да се намери бързо и категорично обяснение по тази вече хиляда пъти предъвкана тема са чисто губене на време. |
|
Върнете се в началото |
|
|
VanVan чете и пита
Регистриран на: Jun 23, 2005 Мнения: 26
|
Пуснато на: Вто Дек 30, 2008 11:57 am Заглавие: |
|
|
Абсолютно съм съгласен с това за "предъвканата" тема...
За трансформаторите и кондензаторите - тях не ги включих като недостатък на ламповите спрямо транзисторните усилватели, а като част от общата картина. Може би малко излизам от темата с това свое питане, но наистина ми е интересно дали един транзистор ще внесе толкова деформация, колкото поддържащата част на схемата. И също така, не са ли ламповите усилватели една идея по-прости, поне схематично погледнато и следователно по-съвършени от тази гледна точка? _________________ АКО ИСКАШ ДА ОСТАВИШ СЛЕДА, НЕ ВЪРВИ ПО ПЪТЕКАТА |
|
Върнете се в началото |
|
|
Kiril Kirilov BG Audio Team™
Регистриран на: Jul 30, 2004 Мнения: 1083 Местожителство: София
|
Пуснато на: Вто Дек 30, 2008 12:10 pm Заглавие: Схематично и практически |
|
|
Схематично и практически нещата са различни
Схемата е някакъв много прост физически модел на това, което работи/усилва/звучи/свири
Практическия подход при крайната оценка би трябвало да е най-важен. Както и тежестта на оценката от сетивата ти.
Сподели сам опита си от сравненията... А ако нямаш такъв, създай го, натрупай го и пак го сподели
И тогава теорията може би няма да ти бъде нужна или ще намериш допълнителни концепции, с които да вместиш практическия си опит в теорията. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Miroslav Danov BG Audio Team™
Регистриран на: Jan 15, 2005 Мнения: 459 Местожителство: София
|
Пуснато на: Нед Яну 04, 2009 11:00 am Заглавие: |
|
|
Не е за пренебрегване ролята на дъмпинг фактора (ДФ) за звуковата картина. Ламповите ампове без обратна връзка обикновено са с по-висок изходен импеданс (=> нисък ДФ), което дава на говорителя повече свобода. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Rumen Suvandjiev BG Audio Team™
Регистриран на: Aug 01, 2004 Мнения: 1953 Местожителство: София
|
Пуснато на: Нед Яну 04, 2009 11:32 am Заглавие: |
|
|
Miroslav Danov написа: | Не е за пренебрегване ролята на дъмпинг фактора (ДФ) за звуковата картина. Ламповите ампове без обратна връзка обикновено са с по-висок изходен импеданс (=> нисък ДФ), което дава на говорителя повече свобода. |
Твърде лесно обяснение.
По тази логика добавяме на всеки транзисторен усилвател половин-един ом на изхода и готово.
Според мен причината трябва да се търси в способността на лампите да работят преимущвствено реактивни товари. Именно затова най-голямото им преимущество се проявява при работа с електромеханични преобразуватели - озвучителни тела, микрофони, грамофонни дози. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Miroslav Danov BG Audio Team™
Регистриран на: Jan 15, 2005 Мнения: 459 Местожителство: София
|
Пуснато на: Нед Яну 04, 2009 12:09 pm Заглавие: |
|
|
Rumen Suvandjiev написа: |
Твърде лесно обяснение.
По тази логика добавяме на всеки транзисторен усилвател половин-един ом на изхода и готово. |
Знаеш, че и това се практикува . Дали да се повиши Qt на драйвер проектиран за хорна, сложен в неефективни конструкции, или всъщност да се понижи ДФ, но го има.
А иначе мисля, че електро-акустиката на лампата е по-добра за аудиоприложения. Говоря за акустика в твърди среди. Точно там се дъни пясъка според мен. |
|
Върнете се в началото |
|
|
velinski BG Audio Team™
Регистриран на: Jan 24, 2005 Мнения: 1503 Местожителство: SF
|
Пуснато на: Нед Яну 04, 2009 1:10 pm Заглавие: |
|
|
За мен разликата между лампите и транзисторите е в характера на контрабаса на J-F Jenny Clark от диска му Unison. Всички транзистори (клас А, А+В, АВ) го правят да звучи в една или друга степен синтетично и плоско. Само през лампов single-end (без значение дали е триод или тетрод/пентод в триод) контрабасът е такъв какъвто трябва да бъде на живо - обемен, релефен и с "мирис" на дърво. С това се изчерпват инженерните ми размишления по въпроса и изборът ми е направен отдавна |
|
Върнете се в началото |
|
|
VITAN има сериозен опит
Регистриран на: Jul 26, 2006 Мнения: 348
|
Пуснато на: Чет Мар 05, 2009 3:10 pm Заглавие: |
|
|
velinski написа: | Само през лампов single-end (без значение дали е триод или тетрод/пентод в триод) контрабасът е такъв какъвто трябва да бъде на живо - обемен, релефен и с "мирис" на дърво. |
_________________ IT CAN BE DONE ! WWW.RIFE.HIT.BG |
|
Върнете се в началото |
|
|
|