Не сте се регистрирали? Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
Искам да си направя дисторшън за китара, от многото схеми в интернета си харесах някой и от тях си сглобих една схема за която вие ще си кажете мнението. Чертежите съм ги правил с ExpressSCH кайто върви в комплект с ExpressPCB - http://www.expresspcb.com/
Ето това е схемата която съм сглобил/начертал и по която ще имам въпроси:
Въпроси:
1. Кажете читав ОУ за аудиоцели, в схеми като тази най-забележимо е вкарването на шумове в аудио сигнала. Тука в София освен NE 5534 се предлагат и много други включинетно и на Analog Devices. Аз съм съгласен да прежаля 10 - 15 а може и повече за "читав" ОУ. За мен "читав" носи значението на малко шумящ ОУ.
2. Тъй като може би най-безшумното захранване за такива цели е с батерия, въпроса ми е нужно ли е да се слага паралелно кондензатор на батерийката и с каква стайност? На схемата не е начертан такъв кондензатор. Не съм чертал такъв кондензатор, да го чертая и да му слагам после дупки на платката?
4. R1 и C3 на много схеми ги няма. Резистора е за "Click prevention" (http://82.199.196.157/Head_Cutter/MXR.gif)което не го разбирам. Някъде съм чувал че има отношение към входното съпротивление на схемата, а може и да греша?!? Не знам за какво стои там тоя резистор. Кондензатора реже високите честоти които идват от китарата. Да си останат дупките на платката а да не ги слагам тия компоненти?
5. C1 в DOD дистерите е 10 микрофарада, а в Distortion Plus и в MXR е по 1 микрофарада. Коя стойност е оптимална?
6. С5 в DOD дистерите е 4,7 - 10 микрофарада, а в Distortion Plus и в MXR е по 1 микрофарада. Коя стойност е оптимална?
7. От R11 до C8 схемата читава ли е? Освен да я събера в насипно състояние и да проверя?
8. Чел съм някъде че се препоръчвало за аудиоцели да се използват металослойни резистори, вярно ли е това твърдение?
9. Предложете какви да са кондензаторите, волтажи, марки, модели, от кой могазин да ги взимам?
Ще съм благодарен на всякакви мнения. Естествено че на мнения от типа "първо изтрезней и тогава пиши", ще се противопоставя. _________________ http://www.karatebulgaria.com/alex/
Регистриран на: Apr 30, 2005 Мнения: 1151 Местожителство: София
Пуснато на: Нед Окт 29, 2006 7:49 am Заглавие:
1. 5534 е подходящ. Можеш да намериш и малко по-добър, но много по-скъп. Вероятно няма да забележиш разлика. За дисторшън не ти е необходима висока линейност, а като шум 5534 е много задоволителен.
2. Ако ползваш за захранване батерия, не е нужно да байпасваш електролитите в захранването. Но електролитен кондензатор трябва да имаш.
3. В ООВ не е нужно да включваш малък кондензатор, защото ОУ е вътрешно компенсиран, а и схемата работи с голямо усилване. Ако без кондензатор, схемата не се възбужда при малко усилване, кондензатора е вреден понеже излишно стеснява АЧХ на необхванатия от ООВ ОУ.
4. R3 е високоомен и не участва във входното съпротивление, а служи да поддържа постояннотоковия заряд на входния кондензатор. Необходим е защото премахва пукането при превключване.
С3 потиска евентуални ВЧ смущения.
5. С1 е достатъчен, но трябва да е неелектролитен.
6. С5 може да е и 1 мкф, но по-добре повече. Също неелектролитен. Той основно определя честотата на срязване отдолу, а тя се променя при различни положения на плъзгачите на потенциометрите.
7. Симулирай и виж дали ти покрива изискванията. Тази част от схемата е същността на корецията и е виждане на конструктора й.
8. За предпочитане нискошумящи резистори. Металослойните са такива.
9. Най-достъпните добри кондензатори са полипропиленовите на Вима от Комет.
Според мен всички класически разпространени схеми с операционни усилватели (защото твоите са такива) не свирят добре.
Имат (за мен) неприятно съотношение между четни и нечетни хармоници.
С много нечетни например са ефектите на Metalica, докато аз харесвам тези на Immortal и Dimmu Borgir - с много изразени четни (2,4,6,8... и т.н) и подтиснати нечетни.
Интересното е, че с такъв ефект можеш да свириш цели акорди и да звучи добре :lol: :HMguit :finga:
С един познат бяхме почнали да правим програмка за дисторшън за процесор, но отложихме проекта на този етап.
С PC ще стане по - лесно, но там пречат прекъсванията, операционна система и т.н. - проблема с латентността, която винаги не е достатъчна ;)
Имам схема с 3 транзистора с възможност за регулиране на четни и нечетни хармоници, доста интересен звук вади, дори с чиста съвест мога да кажа че се приближава до ефектите на Immortal.
Пиши едно лично ако искаш.
Последната промяна е направена от Removed на Сря Фев 14, 2007 2:35 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Е какви са тия схеми на лично... давай тука и аз искам да видя
За комп има GuitarFX3 не лоша програмка ама никак не може да се сравни по звучене с конвенционален педал. BOSS Metal Zone например свири доста приятно въпреки че е с операционници
И все пак най доброто за мен са си предовете на Marshall:)
2 ECC83-ки и чуден мазен звук Има страхотни резачки на тия кубенца
Регистриран на: Feb 08, 2006 Мнения: 195 Местожителство: SF - разбирай София не Сан Франциско
Пуснато на: Пон Окт 30, 2006 5:16 pm Заглавие:
Neon_Knight написа:
Според мен всички класически разпространени схеми с операционни усилватели (защото твоите са такива) не свирят добре.
Имат (за мен) неприятно съотношение между четни и нечетни хармоници.
С много нечетни например са ефектите на Metalica, докато аз харесвам тези на Immortal - с много изразени четни (2,4,6,8... и т.н) и подтиснати нечетни.
Интересното е, че с такъв ефект можеш да свириш цели акорди и да звучи добре.
Имам схема с 3 транзистора с възможност за регулиране на четни и нечетни хармоници, доста интересен звук вади, дори с чиста съвест мога да кажа че се приближава до ефектите на Immortal.
Пиши едно лично ако искаш.
Дай я тука тая схема, ако не искаш да я даваш дай ми я на имейла.
BlackBLOOD написа:
Е какви са тия схеми на лично... давай тука и аз искам да видя
За комп има GuitarFX3 не лоша програмка ама никак не може да се сравни по звучене с конвенционален педал. BOSS Metal Zone например свири доста приятно въпреки че е с операционници
И все пак най доброто за мен са си предовете на Marshall:)
2 ECC83-ки и чуден мазен звук Има страхотни резачки на тия кубенца
38 кила глава или кубе за китара не се мъкнат лесно а и струват пари и то много. Тия мъничките ефекти с по едно, две или три усилвателни стъпалца са достатъчни за да докарат специфична звукова картина която желаеш. _________________ http://www.karatebulgaria.com/alex/
Досега не срещнах програма за PC, включително GuitarFX, която да няма латентност :)
Схемата на транзисторния ми "Distorsion Octaver" е тук:
http://neonknight.data.bg/Electronics%20/Distorsion_Octaver_Neon_Knight.rar
Най-добро звучене се получи като тази схема беше вързана в изхода на една друга, с 3 транзистора, като и нея ще кача някой ден като си я спомня.
Тук съм качил в една папка двете схеми, връзват се последователно и е хубаво да има потенциометър между тях за регулация на сигнал/шум.
Октавер-а се включва след другия.
http://store2.data.bg/neonknight/Electronics%20/Distorsion%20effect%20for%20Guitars/
Не претендирам че схемата ще ви тръгне от първия път и желания ефект ще се получи веднага. Може да се наложи да си поиграете с настройките..
Но комбинацията от тези две схеми когато ги правих навремето ми хареса най-много като звучене и напълно се приближаваше до звученето на хубавите дигитални процесори и доста по-добре от аналоговите ефекти на BOSS. Които между впрочем не са нищо особено като схема.
Регистриран на: Feb 08, 2006 Мнения: 195 Местожителство: SF - разбирай София не Сан Франциско
Пуснато на: Сря Ное 01, 2006 7:16 pm Заглавие:
Neon_Knight написа:
...най-много като звучене и напълно се приближаваше до звученето на хубавите дигитални процесори и доста по-добре от аналоговите ефекти на BOSS. Които между впрочем не са нищо особено като схема.
... и ползват стара елементна база. Четох за един японец дето сменял всички резистори и кондензатори и ОУ-та с качествени, и звука се променял неузнаваемо!!! _________________ http://www.karatebulgaria.com/alex/
- Захранването е увеличено от 9V на 12V
- Появил се е електролитен кондензатор C9 със стойност 470uF за филтриране на тока от батерийката. Това нормална стойност ли е? Да се намали, увеличи, или да си остане с тази стойност този кондензатор.
- C1 от електролитен е станал неполярен
- C5 от електролитен е станал неполярен и стойността му е покачена от 1uF на 4,7uF. По някой схеми този кондензатор има стойност 10uF. 4,7uF ли да си остане?
- ОУ-то от NE5534A e станал AD823AN _________________ http://www.karatebulgaria.com/alex/
Тази платка я направих днес сутринта. На мен на 3 места не ми харесва как е начертана, но си казах по-добре да я пусна да я видите, отколкото по цял ден да си играя по нея и после пак да се преправя.
Като стартирах програмата за чертаене на платки тя ме попита нещо и аз понеже не си напрегнах мозъка да разбера какво е то, го приех че е правилното решение. А какво е било? Програмата ме е питала с какви писти по подразбиране да чертае и с какви дупки по големина по подразбиране да работи.
Сега гледам платчицата отпечатана на принтер, прекалено много анемични са дупчиците за елементите. Същото важи и за пистите.
Кажете вие с какви големини на писти и дупки работите?
Сега намерих менютата!!! Пистите се водят 0.010" trace, но има и други стойтости: 0.012", 0.015", 0.020" 0.025"... Много дървена програмка е това ExpressPCB, след като съм начертал платката не мога да променя отведнъж на всички писти или дупки атрибутите, трябва ръчно едно по едно!!! _________________ http://www.karatebulgaria.com/alex/
Регистриран на: Aug 03, 2004 Мнения: 1194 Местожителство: Sofia
Пуснато на: Чет Ное 02, 2006 1:20 pm Заглавие:
Няколко забележки:
- Преработи правите ъгли по пистите, так че да станат опд 45 градуса.
- тук големи тоци не текат, но все пак е добре да работиш с поне 1мм писти ( това е 0.5'' )
- навържи масите в една точка _________________ aka. Demon
А как очакваш с ламерска програма като sprint layout да правиш хубави платки:)?
Я ми погледни аватара:)
Май съм стигнал до момент, в който за мен нищо друго не е по-хубаво от електрическа, че дори и от естетична гледна точка от кривите пътеки.
Нещо като alnico с хорните :)
Според мен има голям шанс схемата ти да звучи доста пръдливо така.
Последователно с C5 мисля, че ще е добре да вържеш и един резистор от порядъка на 2К2, както и да намалиш стойността на C5 до около 68-100nF. Taка хем няма да товариш операционния усилвател с ниското съпротивление на отпушени диоди, хем ще се получи highpass филтър, който няма да допуска толкова ниски честоти до диодната двойка.
Този потенциометър R10 май има твърде голяма стойност за целта, и когато е в максималното си положение(макс. съпротивление), едва ли ще усещаш голяма файда от диодите. Не знам защо си решил да кръстиш пота "harmonics". За пот за хармониции по-скоро бих вързал диодната двойка направо към земя, а до нея бих свързал пота през един неголям кондензатор към земя, който при по-малко съпротивление да заземява високочестотните съставки от кривоча.
Изобщо няма смисъл да използваш скъп опамп за проекта. Това е едностъпален ефект, така, че, дори 741 ще ти свърши идеална работа.
Освен това различните операционни усилватели звучат различно, когато са претоварвани, и никой не може да ти гарантира, че един иначе качествен опамп, ще звучи добре при претоварване. 741, 4558 и TL072 са класика в ефектите за китара, защото звучат добре на китаристите.
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа Иди на страница 1, 2Следваща
Страница 1 от 2
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети