|
Не сте се регистрирали? Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
|
|
|
|
| |
Оптималните размери на аудио-помещението (превод от DECAWARE.com)
Публикувано отalnico Време: Thursday, November 22 @ 16:57:10 UTC
Със Съдействието на evelina milusheva
Първото нещо, което трябва да се вземе предвид при избор или построяване на слушателското помещение са неговите физически размери. Те влияят на качеството на звука повече от всичко друго. Аз съм се убедил в това по трудния начин – повече от един път.
В моята слушателска стая не съм се съобразявал с никакви инженерни познания. Знаех, че няма да е добра за слушане още преди да започна да я използвам. Мислех си, че тя ще е идеална за оценяване на усилватели в непригодена среда (реални условия) и че оценката ще е по-показателна, спрямо тази в идеално помещение (с каквито малко хора разполагат).
Казано накратко, имах лоша стая и около две години я използвах в този вид, докато накрая вече просто не издържах. След като препрочетох професионалния си наръчник по акустика се вдъхнових да ре-моделирам стаята, особено след като осъзнах, че е възможно да променя физическите и размери, така че тя да се впише идеално в един от оптималните варианти по-долу:
--------------------------------------------Опция А---------------Опция В---------------Опция С
Широчина на стаята = 1.14 х Височината; 1.28 х Височината; 1.60 х Височината
_Дължина на стаята = 1.39 х Височината; 1.54 х Височината; 2.33 х Височината
Проблемът в моята стая беше ниския таван. Отгоре имах още около 12 инча и можех да направя височината 9 фута, след което трябваше да пригодя двете стени и готово.
Използвах Опция 2:
Височината беше променена от 8 на 8.83 фута (106 инча = 255 см), най-близкото възможно до 9 фута. Ключът наистина се оказа височината.
Ширината беше променена от 12 фута на 11.3 фута (1.28 х 8.83). Дължината беше променена от 22 фута на 13.6 фута (1.54 х 8.83).
В единия край има отвор от 6 фута, а от другата му страна е запазен оригиналния вид на стаята. Там са разположени чифт колони, което дава на звуковата картина почти безкрайна дълбочина.
Всъщност, обемът на стаята беше намален. Подобрението на звука е поразително. Разликите са толкова сериозни, че едното помещение изобщо не може да се сравнява с другото.
Не беше трудно да се измерят резултатите от извършената промяна - изграждането на тази почти-идеална стая подобри изключително звученето като цяло. Озвучителните тела, усилвателите, източниците, кабелите, мрежовите устройства и прочее не изглеждаха особено различни в предишния вид на стаята, докато сега сякаш самата стая допринесе да се усетят разликите при абсолютно същата комбинация от устройства. Ще онагледя с пример – един човек инвестира в източник за 4500.00$ и установи около 15% подобрение в цялостното звучене на системата си. След това ние върнахме предишния източник, но променихме стаята в нещо, подобно на описаната Oпция 2. След промяната той чу подобрение с около 40% в цялостното звучене. Включихме отново източника за 4500$, който той искаше и тъй като човекът е прецизен „слухар”, определи че подобрението е с над 25%, а не с 15%! Крайният резултат е 65% по-добро цялостно звучене. Ре-моделираното помещение струваше около 1000$ с обработката. Прекарвайки много седмици в новата си стая, слушайки внимателно и задълбочено системата си, човекът установи че определени кабели, които си е мислел че харесва вече изобщо не му се нравят и т.н.
Така че, запознайте се с формулите. Обърнете внимание дали нагаждането на дадена стена или тавана с няколко инча ще ви доближи до някой от идеалните варианти. Не се притеснявайте да намалите обема или да го увеличите, това няма толкова голямо значение. Ако помещението се вписва в някой от трите варианта на пропорции ще звучи по-добре отколкото предполагате.
|
|
"Оптималните размери на аудио-помещението (превод от DECAWARE.com)" | ВХОД | 1 коментар | Търсене в Дискусия |
| Коментарите са на публикуващият ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание. |
|
|
|