|
Не сте се регистрирали? Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
|
|
|
|
| |
Холограмното изображение
Публикувано отFreestate Време: Sunday, October 23 @ 13:51:23 UTC
Със Съдействието на Freestate
Много често съм срещал коментари относно хологрaмното изображение, които подценяват неговата прецизност и/или значение в стерео възпроизвеждането. Както винаги аз имам непоколебимо мнение в това отношение.
High
Fidelity Engineering Co.
A
U D I O... P A P E R
ХОЛОГРАМНО
ИЗОБРАЖЕНИЕ
март 2002 от Стив
Декерт
Няма подобно нещо като точност, когато става дума за
добър звук. Нещата, които са точни на хартия обикновено звучат
ужасно, а нещата, които са оценени като точни, чрез субективно
слушане, обикновено имат ужасни измервателни данни. Моя съвет е да
оставим точността извън този въпрос.
Важно
ли е хологрaмното изображение? Да, важно е. Това е прекрасен
измервателен уред, когато оценяваме същинската тънкост на всяка
стерео система.
Тръпката
на high end аудиото е неговата възможност да надхвърли голям честотен
диапазон и да създаде пространство, от което се генерира звука.
Пространство, което се оценява по неговата ширина, дълбочина,
височина и илюзия в съответното пространство.
Светлината
(очи) и Звука (уши) са много по-сходни отколкото си мислите. Ако
искате да се опитате да дефинирате технически какво създава илюзиите
в триизмерно звуково пространство може да погледнете светлинни
уравнения за проследяване на лъчи. Това е случаят, в който имате
четири мерно пространство дефинирано и трансформирано, за да създаде
три мерен образ върху двумерна плоскост.
Едно
просто частично осветително уравнение както следва:
Стойностите
използвани в това уравнение са
Ia
[RGB] Глобално пространствено осветление. IL [RGB] Светлина от лъча L. Ir [RGB] Светлина от отражение. It [RGB] Светлина
от трансмисия (пречупване). Ka [RGB] Пространствен цвят на
обект. Kd [RGB] Разпръснат цвят на обекта. Ks [RGB] Отразен
цвят на обекта. Kt [RGB] Прозрачен цвят на обекта. n [Real]
Фактор на отражение на Фонг. N [Integer] брой на източниците на
светлина.
Ако
замените думата светлина с думата ?звук? и думата
?хармонично? на мястото на цвят, вие фактически
наблюдавате основната формула за изображение.
И
отново: защо холограмното изображение е важно? Важно е, защото
математически изчислява количеството информация получена в записа.
Когато
оценявам верността на усилвател установявам, че издайническите
индикатори, които разделят великия усилвател от просто добрите
такива, са както следва:
Способността
му да се ?справя? със звуците от звуковата сцена. Може ли
звука да се движи от задния десен до предния ляв край по линейна
пътека? Може ли звука да се движи в сложни дъги и кръгове достигайки
вертикално и хоризонтално навсякъде с грация? Да изобразява кълба от
блещукащи звуци които висят в звука като НЛО. Да визуализирате
тяхната пътека на летене докато слушате. Колко от тях може да побере
вашата система по едно и също време без да губи фокус?
Това
е най-бързия начин да се чуе кой усилвател е по-добър, когато всичко
останало е еднакво като честотен диапазон и общите почерци са
еднакви.
Например
два прототипа усилватели Zen, използвайки различни свързващи
кондензатори с почти еднакви почерци. Небрежна обстановка в средна
стая за слушане и двата звука еднакви по всякакъв начин. Въпреки това
ако се оценяват на добра система, която създава холограмно
изображение оценката на движещите се обекти в звуковото пространство
ще покажат, че единия усилвател има проблем със скоростта на кълбата.
Те се пързалят между определени квадранти на звуковото пространство
по-бързо отколкото в околните квадранти, изкривявайки своите ритъм и
темпо.
Всеки
с малки усилия може да създаде усилвател, който да е с добър (линеен)
честотен диапазон. Повечето хора, които подценяват холограмното
изображение, но не по своя вина, просто не са го чували всъщност.
Оригиналът на статията се намира на http://decware.com/paper33.htm
|
|
"Холограмното изображение" | ВХОД | 3 коментари | Търсене в Дискусия |
| Коментарите са на публикуващият ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание. |
|
|
Re: Холограмното изображение (Резултат: 1) от Goro Време: Monday, October 24 @ 07:48:20 UTC (Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение) | Още една крачка по дългия и сложен път за намиране отговор на въпроса : "Как да обясним защо се променя звученето на една аудио система , когато променим нещо в нея". |
|
|
Re: Холограмното изображение (Резултат: 1) от Sergo Време: Sunday, October 23 @ 20:12:09 UTC (Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение) | Страхотна статия! Изключително полезна с това, че насочва във вярната посока към която трябва да се стремим когато настройваме своята система! |
|
|
|