Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
Removed
Регистриран на: Sep 23, 2008 Мнения: -23
|
Пуснато на: Съб Май 20, 2006 1:01 pm Заглавие: Благодаря на администраторите за откриването на темата! |
|
|
... казах го в заглавието! |
|
Върнете се в началото |
|
|
Ivan Rachev BG Audio Team™
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 1863 Местожителство: София
|
Пуснато на: Съб Май 20, 2006 1:43 pm Заглавие: |
|
|
_________________ Etheraudio
BGaudio
Metropolisaudio
Министерство на Звука
.......срещу ми мишки църкат
като ме видят , познай къде си бъркат. |
|
Върнете се в началото |
|
|
peko има известен опит
Регистриран на: Jan 01, 2006 Мнения: 197 Местожителство: София
|
Пуснато на: Нед Май 21, 2006 2:09 am Заглавие: |
|
|
Дано има достатъчно компетентни мнения от специалисти.
Ако човек се замисли - с помощта на ефективни акустични решения
в даден обем може сериозно да компенсира недостатъците на озвучителните тела.
За съжаление обаче (по мое лично мнение) всичко опира до експериментална постановка а не толкова до теория.
Но все пак тя е твърде полезна |
|
Върнете се в началото |
|
|
Rumen Suvandjiev BG Audio Team™
Регистриран на: Aug 01, 2004 Мнения: 1953 Местожителство: София
|
Пуснато на: Нед Май 21, 2006 9:01 am Заглавие: |
|
|
peko написа: |
Ако човек се замисли - с помощта на ефективни акустични решения
в даден обем може сериозно да компенсира недостатъците на озвучителните тела.
|
Акустичните решения са за компенсация на недостатъците не на озвучителните тела, а на помещението!
Калпавите тонколони не могат да се коригират по никакъв начин, освен да ги преправим, ако е възможно, разбира се.
Въобще крайно време е да се отучим от схващането, че от калпави компоненти може да се направи с някакви хватки свястно изделие, или пък калпаво изделие да се накара с други хватки да просвири като хората. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Krasi Yonchev BG Audio Team™
Регистриран на: May 18, 2006 Мнения: 218 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Нед Май 21, 2006 3:38 pm Заглавие: |
|
|
100 написа: | Друг е въпроса, че някой път озвучителните тела ни се струват калпави, когато ги слушаме в неподходящо помещение. В този случай обработката на помещението може много да помогне. |
Как да оценяме правилно озвучителната система, когато акустичните интерференци и модалните резонанси накъсват нискочестотоното разпределение по такъв отвратителен начин, че кривата му прилича на начупен гребен и не си сигирен има ли достатъчно бас или не, хубав ли е или не...
Как да си сигурен, че определения като "липсва му атака" или "бумти ми" са в следствие на самата озвучителна система а не на голямата разлика в RT60 м/у честотите, следствие от което са много от познатите ни отрицателни определения като визираните по-горе...
Как да чуем яснотата на звуковата картина, въздуха м/у инструментите, големината на стерео ефекта и неговата дълбочина, когато отраженията от близките стени, таван и под замацват "истината" по отвратителен нaчин?
Притежателите на Хай-Енд аудио системи, които свирят невероятно дори и в не третирани помещения (показателно за качеството и според мен) ще бъдат меко казано изумени от това, което ще чуят след едно третиране. Дори най-елементарното абсорбиране на ранните отражения за слушaтелското място ще довед до драматични разлики. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Removed
Регистриран на: Sep 23, 2008 Мнения: -23
|
Пуснато на: Нед Май 21, 2006 7:07 pm Заглавие: |
|
|
scav написа: |
Притежателите на Хай-Енд аудио системи, които свирят невероятно дори и в не третирани помещения (показателно за качеството и според мен) ще бъдат меко казано изумени от това, което ще чуят след едно третиране. Дори най-елементарното абсорбиране на ранните отражения за слушaтелското място ще довед до драматични разлики. |
това със сигурност е така...
Аз преживях по кофти нещо обаче. Бях настроил ватата на един ТЛ за едно помещение според това как точно ми харесва звученето без измервания , само на слух. В последствие смених помещението и ТЛ-ите които ми харесваше много как звучат започнаха да звучат малко по другояче...
Това което се опитвам да кажа е че някой колони настроени да звучат добре в дадено помещение може и да се наложи да се коригират при промяна на акустиката на помещението... |
|
Върнете се в началото |
|
|
Rumen Suvandjiev BG Audio Team™
Регистриран на: Aug 01, 2004 Мнения: 1953 Местожителство: София
|
Пуснато на: Нед Май 21, 2006 8:18 pm Заглавие: |
|
|
BlackBLOOD написа: |
Това което се опитвам да кажа е че някой колони настроени да звучат добре в дадено помещение може и да се наложи да се коригират при промяна на акустиката на помещението... |
Именно! Най-правилният подход е звукоизточникът и акустичната среда (помещение) да се разглеждат като една система. Идеализирането на единия от тези компоненти може да ни донесе неприятно разочарование. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Removed
Регистриран на: Sep 23, 2008 Мнения: -23
|
Пуснато на: Нед Май 21, 2006 10:01 pm Заглавие: |
|
|
Rutcho написа: |
Именно! Най-правилният подход е звукоизточникът и акустичната среда (помещение) да се разглеждат като една система. Идеализирането на единия от тези компоненти може да ни донесе неприятно разочарование. |
Аз съм на същото мнение!Всичко е свързано и ако се борави само с една част от цялата система се нарушава цялоста на равенството което се опитваме да постигнем. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Krasi Yonchev BG Audio Team™
Регистриран на: May 18, 2006 Мнения: 218 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Пон Май 22, 2006 8:29 am Заглавие: |
|
|
Rutcho написа: | Най-правилният подход е звукоизточникът и акустичната среда (помещение) да се разглеждат като една система. Идеализирането на единия от тези компоненти може да ни донесе неприятно разочарование. |
именно |
|
Върнете се в началото |
|
|
|